PKP Polskie Linie Kolejowe spotkały się z firmą Alstom oraz innymi firmami wykonawczymi, które zajmują się serwisowaniem urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Spotkanie zarządu dotyczyło usprawnienia i przyspieszenia prac naprawczych, w przypadku wystąpienia tego awarii systemów SRK. Jedna z takich awarii miała miejsce 7 kwietnia 2024 r. na stacji Łódź Widzew.
O awarii srk na stacji Łódź Widzew
pisaliśmy w tym miejscu. Członek zarządu PKP PLK stwierdził po niej, że "niedopuszczalny jest (...) aż 8-godzinny czas naprawy awarii na tak dużej stacji jak Łódź Widzew, który wpływa znacząco na zmiany w kursowaniu pociągów na dużym obszarze sieci kolejowej". Awaria demolowała ruch pociągów, zwłaszcza dalekobieżnych, w całej Polsce, a PLK zapowiedziała zorganizowanie spotkania zarówno z Alstomem, odpowiedzialnym za łódzkie urządzenia, jak i z innymi producentami srk. Teraz mamy ad vocem tej sprawy.
– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestują miliardy złotych w nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym, które mają gwarantować bezpieczeństwo i wysoki poziom niezawodności. Zarządca infrastruktury kolejowej oczekuje od producentów i serwisu najwyższego poziomu jakości i stabilności pracy urządzeń – czytamy w piśmie od Polskich Linii Kolejowych. – W związku z tym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyciągnęły konsekwencje wobec firmy Alstom nakładając na nią karę pieniężną – oświadcza PKP PLK.
– Przykładamy szczególną uwagę na jakość świadczonych usług w zakresie prac serwisowych i utrzymaniowych na sieci kolejowej. Będziemy w stałym kontakcie z firmami, które świadczą usługi w tym obszarze, by wszystkie prace były świadczone na najwyższym poziomie i w jak najszybszym czasie – dodał Piotr Kubicki, członek zarządu PKP PLK, dyrektor ds. transformacji cyfrowej w spółce.