Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Po 79 latach powstał kolejny plan budowy wrocławskiego metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-04-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Po 79 latach powstał kolejny plan budowy wrocławskiego metra
Pomysł budowy wrocławskiego metra pojawił się już przed II wojną światową. W 1934 roku rada miejska uchwaliła wstępny plan jego budowy. Od tego czasu minęło  79 lat, a budowa metra we Wrocławiu to nadal jedynie plany. 

Obecne plany zakładają, że wrocławskie metro będzie miało 36 km długości i 34 przystanki – informuje „Gazeta Wyborcza” . Zostanie ono wydrążone m.in. pod Dworcem Głównym, Wyspą Słodową oraz w pobliżu Rynku. Biuro Rozwoju Wrocławia wytyczyło przebieg planowanych linii.

- Rozpoczęliśmy przygotowanie bazy danych, na podstawie których będzie można podjąć decyzję, czy budować metro we Wrocławiu. Jeszcze nie wiemy, jakie są szanse na realizację tej inwestycji. Jesteśmy na początku drogi. Jednak prowadzone przez nas prace przybliżają miasto do możliwości podjęcia decyzji -- mówi „Gazecie Wyborczej” Marek Żabiński, zastępca dyrektora Biura Rozwoju Wrocławia.

Biuro przygotowało już wstępne studium przebiegu linii metra we Wrocławiu. Największe węzły przesiadkowe zaplanowano przy dworcu Świebodzkim,  dworcu Mikołajów, dworcu Nadodrze, pl. Grunwaldzkim i dworcu Głównym. „Linie metra krzyżowałyby się na wspólnym węźle u zbiegu ul. Kazimierza Wielkiego i Świdnickiej. Jeden z tuneli drążony byłby pod zabytkowym centrum miasta, a dokładnie między ul. Szewską i Kuźniczą.

Budowa stacji metra w samym Rynku według planistów nie jest dobrym pomysłem, bo każdy taki przystanek musi być wyposażony w sporych rozmiarów urządzenia służące wentylacji tunelu. Ze względów estetycznych trudno sobie wyobrazić ich montaż w sąsiedztwie ratusza” – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Planiści ujęli na planie także miejsce, w którym powstanie stacja trakcyjno-postojowa. Zostanie ona wybudowana na końcu tunelu prowadzącego do Akademii Medycznej przy ul. Borowskiej albo w pobliżu stacji kolejowej Wrocław Gądów.

Studium przygotowane przez BRW zostanie teraz przekazane do dalszych analiz, które prowadzi Polska Akademia Nauk.

Więcej

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5