Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Po 5 latach i 8 miesiącach Dart z numerem 20 wrócił do ruchu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Po 5 latach i 8 miesiącach Dart z numerem 20 wrócił do ruchu
Fot. Jakub Kapka, SM42.pl
Po prawie 6 latach od zdarzenia kolejowego, w którym nikt nie zginął i nikt nie został ranny, do służby wrócił Dart z numerem 020.

Dart z numerem 020, jeden z dwudziestu wyprodukowanych, został uszkodzony 14 kwietnia 2017 roku. Prowadził wówczas pociąg Lublin – Warszawa – Wrocław i pod Krotoszynem przejechał wszystkimi osiami przez olbrzymi ubytek w torach. Konstrukcja Darta wytrzymała tę nieoczekiwaną próbę, a co ważniejsze – ani pasażerom, ani załodze nic się nie stało. Pociąg został wyłączony z ruchu i wydawało się, że pojazd szybko uda się przejrzeć i naprawić.

Tu zaczęły się schody. Negocjacje między PKP Intercity a Pesą, która chciała wymienić cały układ biegowy pociągu, trwały w nieskończoność. Proces naprawy obliczany na miesiące przeszedł w lata (dokładnie piszemy o tym tutaj).

Ostatecznie w połowie grudnia 2022, w 5 lat i 8 miesięcy po tym, jak pojazd uległ wypadkowi, wrócił na tory. Zobaczyli go miłośnicy kolei pod Wrocławiem, jak ponownie prowadził pociąg do stolicy.

– Potwierdzamy wdrożenie do eksploatacji pojazdu ED161-020, który pojawi się na tych samych trasach co pozostałe pojazdy z floty ED161. Zakres naprawy obejmował częściowo wymianę oraz naprawę podzespołów układu biegowego, jak i cięgłowo-zderznego. Informacja o koszcie naprawy stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa producenta – napisała Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity. Z naszych informacji wynika, że strony uzgodniły koszt przywrócenia do ruchu pojazdu na 11,1 mln złotych.

Pojazd w momencie wypadku był na torach zaledwie od dwóch lat, a teraz wymieniono mu część krytycznych elementów, można więc powiedzieć, że pasażerowie dostają do dyspozycji niemal nowy pojazd. Warto mieć jednak świadomość, że prawie przez 6 lat kupiony za unijne (w dużej części) pojazd nie zarabiał na siebie, a jego brak powodował rozmaite komplikacje w obsłudze linii, dla których został zakupiony. Jego naprawa trwała sporo dłużej niż osławiona naprawa rozbitego w Ozimku pociągu Pendolino.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5