Prawie pięć milionów złotych wyda PKP PLK na naprawy na stacji Kraków Nowa Huta.
PLK zleci własnej spółce Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej (PNUIK) naprawy na stacji Kraków Nowa Huta warte 4,965 miliona złotych. Zakres zamówienia to naprawa bieżąca oraz poprawa parametrów technicznych nawierzchni na stacji. Prace odbędą się w ramach drugiego etapu „Programu naprawczego stacji Kraków Nowa Huta”.
Do roku 1999 na stacji Kraków Nowa Huta zatrzymywały się również pociągi pasażerskie. Przez stację przechodzi m.in. linia nr 95, pełniąca funkcję kolejowej obwodnicy Krakowa. PLK prowadzi działania, mające
podnieść prędkość pociągów na tej linii do 100 km/h. Do 2018 r. zarządca infrastruktury
zrealizuje inwestycje za ok. 49 mln zł brutto (ze środków budżetowych) na odcinku linii nr 95 Kraków Batowice – Nowa Huta, kolejne prace zaplanowano na
odcinku Kościelniki – Podłęże.
W tym roku ma zostać wykonane studium wykonalności dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na terenie Krakowa. Urząd Miasta Krakowa chce poznać odpowiedź, czy niewykorzystywane linie obwodowe przez Nową Hutę sprawdzą się w systemie SKA. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.
Jeśli plany kolejarzy i urzędników z krakowskiego magistratu zostaną zrealizowane, w ciągu najbliższych czterech – pięciu lat, Kraków może uzyskać aż siedem zupełnie nowych przystanków, a zmodernizowanych i rozbudowanych może zostać dziesięć istniejących. Wszystkie informacje na ten temat można znaleźć
w tym miejscu.