Partnerzy serwisu:
Biznes

Pludry czekają na inwestora

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
04-08-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy, 4 lipca 2010

Podziel się ze znajomymi:

– Rynek produkcji kolejowej nawierzchni drewnianej jest ustabilizowany. Według mnie powinien on funkcjonować na podobnym lub trochę wyższym poziomie jeszcze kilkanaście lat. Nie ma natomiast takiej tendencji, że będzie on się dynamicznie i gwałtownie rozwijał – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Zenon Charczuk, prezes Nasycalni Podkładów w Pludrach.

Wiadomo, że podkłady drewniane są wypierane przez strunobetonowe. Jednak przewagę tych pierwszych nad tymi drugimi widzę przynajmniej w czterech obszarach. Po pierwsze – ekologia. Podkłady drewniane są łatwe do utylizacji. Drugą ich przewagą jest cena. Każdy podkład strunobetonowy kosztuje ponad 100 zł, natomiast te wykonane z drewna mają cenę poniżej tej kwoty. Oczywiście, są też różnice pod względem twardości i jakości. Dąb jest twardszy i droższy, sosna jest drewnem miękkim i tańszym. Trzecią kwestią jest fakt, że podkłady drewniane są elastyczne. Neutralizują one różnorakiego rodzaju napięcia, naprężenia, drgania, amortyzując je i mogą być układane na każdym podłożu bez wymagania stosowania dodatkowych elementów uelastyczniających torowisko. Nadają się zatem na tereny pogórnicze, tam gdzie występują szkody, tąpnięcia oraz na tereny górskie. Podkład strunobetonowy jest natomiast sztywny. Jeśli pęka, nie spełnia wówczas już swojej funkcji, w przeciwieństwie do podkładu wykonanego z drewna. Oczywiście, na liniach głównych, dla szybkich pociągów używane będą podkłady strunobetonowe. Natomiast na liniach przemysłowych, bocznicach hut i kopalń, wciąż będą wykorzystywane podkłady wykonywane przy użyciu tradycyjnej techniki. Czwartą zaletą podkładów drewnianych jest łatwość, z jaką można dokonywać ich wymiany przy remontach i naprawach torowisk. Przy jakimkolwiek wypadku, wykolejeniu, jeśli w torze zabudowano podkłady strunobetonowe, ilość uszkodzonych sztuk jest zazwyczaj znaczna. Jednak, gdy jest to linia z podkładami drewnianymi, przeważnie tylko niektóre z nich muszą zostać w takich przypadkach wymienione - uważa Zenon Charczuk.

Więcej inormacji w wakacyjnym numerze "Rynku Kolejowego". Zapraszamy do Empików lub prenumeraty. Prenumerując „Rynek Kolejowy” oszczędzasz 15%!

Szczegółowy spis treści numeru wakacyjnego znajduje się tutaj.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejna próba sprzedaży udziałów Nasycalni Podkładów w Pludrach

Przetargi

Kolejna próba sprzedaży udziałów Nasycalni Podkładów w Pludrach

wś, Rynek Kolejowy, 17 września 2010 17 września 2010

KZN Bieżanów kupią Nasycalnię Podkładów w Pludrach?

Biznes

KZN Bieżanów kupią Nasycalnię Podkładów w Pludrach?

wś, Rynek Kolejowy, 26 października 2010 26 października 2010

KZN Bieżanów kupiły Nasycalnię Podkładów w Pludrach

Biznes

KZN Bieżanów kupiły Nasycalnię Podkładów w Pludrach

wś, Rynek Kolejowy, 28 października 2010 28 października 2010

Zobacz również:

Kolejna próba sprzedaży udziałów Nasycalni Podkładów w Pludrach

Przetargi

Kolejna próba sprzedaży udziałów Nasycalni Podkładów w Pludrach

wś, Rynek Kolejowy, 17 września 2010 17 września 2010

KZN Bieżanów kupią Nasycalnię Podkładów w Pludrach?

Biznes

KZN Bieżanów kupią Nasycalnię Podkładów w Pludrach?

wś, Rynek Kolejowy, 26 października 2010 26 października 2010

KZN Bieżanów kupiły Nasycalnię Podkładów w Pludrach

Biznes

KZN Bieżanów kupiły Nasycalnię Podkładów w Pludrach

wś, Rynek Kolejowy, 28 października 2010 28 października 2010

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5