Spółka Inwestycje Miejskie ogłosiła wczoraj przetarg w formie dialogu konkurencyjnego na zaprojektowanie i wybudowanie trasy tramwajowej w Płocku wraz z dostawą dziesięciu nowych, niskopodłogowych tramwajów. Planowana wartość inwestycji to od 50 do 90 milionów euro.
Miasto zaprosi do dialogu konkurencyjnego pięciu oferentów najbardziej doświadczonych w budowaniu torowisk. Wnioski o dopuszczenie do udziału w procedurze można skladać do 12 stycznia 2011 roku. Kryteria wyboru ostatecznej oferty to: cena 80% punktów, termin realizacji 10% punktów i zużycie energii przez tabor 10% punktów. Wykonawca na wykonanie zamówienia będzie miał 3 lata od momentu podpisania umowy.
W odniesieniu do trasy tramwajowej zamówienie obejmuje w szczególności zaprojektowanie oraz:
- wybudowanie torów, o szerokości 1 435 mm;
- wybudowanie węzłów rozjazdowych;
- wybudowanie przystanków tramwajowych;
- budowę sieci trakcyjnej wraz z budową elementów składowych;
- wbudowanie kabli umożliwiających zasilenie trasy;
- ustawienie słupów trakcyjnych;
- wybudowanie i wyposażenie podstacji;
- wybudowanie mostu drogowo-tramwajowego (konstrukcja żelbetowa, ok. 110 m długości, 2 pasy drogowe po 3,5 metra każdy, dwutorowa trasa tramwajowa, przejście dla pieszych, ścieżka rowerowa);
- wybudowanie przepustów;
- wybudowanie zajezdni tramwajowej;
- przebudowę istniejących jezdni;
- przebudowa sygnalizacji świetlnej;
- budowę instalacji sanitarnych oraz odwodnienia;
- roboty rozbiórkowe
Trasa tramwajowa w Płocku przebiegać będzie wybudowana od ul. Harcerskiej, gdzie znajdzie się zajezdnia, do Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego przy ul. Medycznej. Będzie miała długości 10,2 kilometra i 19 przystanków.
Jeżeli chodzi o zamawiane tramwaje do obsługi trasy, w przetargu wymaga się taboru
- fabrycznie nowego,
- niskopodłogowego,
- dwukierunkowego z drzwiami wejściowymi po obu stronach wagonu,
- z silnikami asynchronicznymi z napędem prądu przemiennego oraz sterowaniem elektronicznym,
- o długości ok. 30 m i szerokości ok. 2 350 mm i pojemności ok. 200 pasażerów (ok. 4 osoby na 1 m2),
- o dopuszczalnym nacisku 10 t na oś,
- przystosowanego do eksploatacji po torach o szerokości 1 435 mm,
w ilości 10 szt. wraz ze świadczeniem usług utrzymania technicznego taboru.