PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na jedne z ostatnich prac, jakie trzeba wykonać przez zakończeniem projektu związanego z kompleksową modernizacją kolejowej Zakopianki. Wszystkie prace trzeba będzie skończyć przed ostatnim dniem grudnia 2023, a zapewne jeszcze wcześniej, aby wznowić ruch w okresie świąt bożonarodzeniowych. Miejmy nadzieję, że już bez ograniczeń prędkości.
PLK w ramach przetargu zamierza zlecić zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie peronu nr 1 w stacji Nowy Targ oraz peronu nr 1 w stacji Poronin na linii kolejowej nr 99 Chabówka – Zakopane. Organizator przetargu czeka na oferty do 5 września. Od momentu podpisania umowy z wykonawcą do zakończenia projektowania i budowy może minąć maksymalnie 11 miesięcy.
Zamówienie będzie jednym z ostatnich, które dotyczy trwającego od 5 lat projektu „Prace na liniach kolejowych nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka –Zakopane” finansowanego z Funduszu Spójności w ramach POIiŚ. Ale nie ostatnim na kolejowej zakopiance. PLK już zapowiedziała na 2024 rok
budowę dwóch nowych przystanków (Bańska Niżna i Poronin Misiagi) na południowym odcinku linii. Inwestycja nie pozostanie bez wpływu na przepustowość linii, na której brakuje jej od 5 lat.
PKP PLK zapewnia, że po zakończeniu wszystkich prac i certyfikacji infrastruktury najszybsze pociągi dystans między Krakowem a Zakopanem będą mogły pokonać w dwie godziny. Na razie najszybsze EIC Tatry jedzie tu 2 godziny i 39 minut.