PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 na odcinku Grudziądz – granica województwa”.
Wybrany w drodze przetargu wykonawca będzie musiał opracować najpierw „rezultaty studium wykonalności” oraz koncepcję programowo-przestrzenną. Później: dokumentację projektową wraz z wymaganymi prawem pozwoleniami i uzgodnieniami do zrealizowania robót budowlanych. Przygotuje też materiały przetargowe do rozpisania konkursu ofert na realizację prac budowlanych.
PKP PLK chce przeznaczyć na opracowanie dokumentacji tego odcinka linii 207 4,95 mln zł netto. Od momentu podpisania umowy projektant będzie miał 26 miesięcy na wykonanie swojej pracy. PLK może dodatkowo rozszerzyć zamówienie o opracowania wielobranżowej dokumentacji projektowej dla stacji Grudziądz. Jedynym kryterium zamówienia w tym przetargu jest cena.
PKP PLK czeka na oferty w przetargu do 4 sierpnia 2020. W przyszłości na tym odcinku linii ma być przywrócona prędkość 120/100 km/h. Obecnie jeździ się tu maksymalnie 50 km/h.
Obecnie trwa bardzo opóźniona modernizacja „207”
od Malborka do granicy województwa pomorskiego z kujawsko-pomorskim. PLK deklaruje, że linia będzie przejezdna do końca 2020 roku, jednak obecnie trzeba jeszcze zmagać się z
gigantycznym osuwiskiem, które powstało kilka dni temu. W marcu 2020 PKP PLK wyłoniła ofertę na przebudowę linii 207 (w trybie „projektuj i buduj”)
dla odcinka Toruń – Chełmża. Roboty budowlane jeszcze się tu nie rozpoczęły, jednak mają być zakończone w maju 2022 roku. Wykona je, ze kwotę prawie 130 mln zł, Porr.