PKP PLK zamówi dokumentację projektową dla modernizacji linii kolejowej 286 na odcinku od Kłodzka Głównego do Ścinawki Średniej. Jedną z opcji jest elektryfikacja tego ważnego głównie dla ruchu pociągów towarowych szlaku.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla szlaku Ścinawka Średnia – Kłodzko Główne wraz z nadzorem autorskim. Projekt ma powstać w ramach programu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej – Region Śląski".
Wybrany w drodze przetargu autor dokumentacji zaplanuje modernizację podgórskiej linii na odcinku 13 kilometrów. Prace przy stacji w Kłodzku zostały już wykonane w ramach poprzednich projektów,
a przy stacji w Ścinawce trwają, dlatego chodzi głównie o prace na szlaku.
W przetargu są opcje. Szczególnie ciekawa jest druga z nich dotycząca sporządzenia dokumentacji w zakresie budowy sieci trakcyjnej oraz analizy zasilania na szlaku Kłodzko Główne – Ścinawka Średnia. Trzecia opcja zakłada „pełnienie nadzoru autorskiego nad dokumentacją w zakresie budowy sieci trakcyjnej przewidzianej do wykonania w ramach Prawa Opcji nr 2”. Budowa sieci trakcyjnej w przyszłości ułatwiłaby transport urobku z kopalń zlokalizowanych w pobliżu Ścinawki do Kłodzka, gdzie sieć trakcyjna już się znajduje.
PLK zaznacza jednak, że może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, „jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane”. Oferty w przetargu można składać do 17 sierpnia.
W ostatnich latach PLK prowadziła już liczne prace przy linii 286, m.in.
przy najdłuższym w Polsce tunelu kolejowym. Na większości tej górskiej linii między Kłodzkiem a Wałbrzychem jeździmy z prędkością 80 km/h. Na odcinku Kłodzko – Ścinawka po jednym torze można jechać z prędkością 100 km/h, po drugim tylko 40 km/h.