Fot. Michał Szymajda, RKWjazd pociągu TLK w perony stacji Jasło
PKP PLK odnowią kolejny odcinek linii (nr 106) Boguchwała – Czudec na podkarpackiej trasie. Za ponad 43 mln zł (brutto) PLK podpisały umowę z wykonawcą. Inwestycja realizowana jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
– Efektem dotychczasowych prac PLK za ponad 220 mln zł na trasie Rzeszów – Jasło jest krótszy o 30 min czas przejazdu. Rozpoczynana rewitalizacji odcinka Boguchwała – Czudec dodatkowo skróci podróż o ok. 6 min. Po zakończeniu prac pociągi pojadą prawie dwukrotnie szybciej – zwiększą prędkość z 60 km/h do 100 km/h, poprawi się także przepustowości trasy Rzeszów – Jasło – informuje biuro prasowe PKP PLK.
Perony do przebudowy
Prace na linii nr 106 Boguchwała – Czudec obejmą wymianę 12 km toru, przebudowę mostu, dwóch wiaduktów i 23 obiektów inżynieryjnych. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym na 21 przejazdach, m.in. na drogach powiatowych w gminach Boguchwała i Czudec. W związku z modernizacją linii przebudowane zostaną miejsca obsługi pasażerów. Nowe perony zyskają następujące przystanki osobowe i stacje: Wisłoczanka, Babice, Babice Kolonia, Zaborów (dwa nowe perony) oraz Jasło. Na wszystkich nowych obiektach zapewniona będzie dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Perony wyposażone będą w czytelne oznakowanie, nowe oświetlenie i tablice z rozkładami jazdy. Zakończenie prac planowane jest w listopadzie 2018 r. Wartość umowy wynosi 43,5 mln zł brutto.
Na zmodernizowanej linii pociągów brak
Niestety, dotychczasowa modernizacja szlaku za pokaźne pieniądze w zasadzie w ogóle nie wpłynęła na poprawę jakości przewozów pasażerskich. Z Rzeszowa do Jasła w ruchu regionalnym kursują dwa pociągi Regio dziennie, kursujące po sobie w odstępie 20 minut. Podobnie jest w relacji przeciwnej. Jedna para więcej porusza się po linii na odcinku Rzeszów – Czudec. Oczywiście, taka oferta w zasadzie nie jest konkurencją dla przewoźników drogowych. Z linii korzysta też jeden pociąg TLK kursujące w wybrane dni tygodnia w kierunku Zagórza. Można mieć tylko nadzieję, że kolejne 43 miliony złotych włożone w modernizację linii przyczynią się do zwiększenia zainteresowania marszałka województwa podkarpackiego przewozami pasażerskimi na linii. Na razie inwestycje kolejowe z RPO należą na Podkarpaciu do najmniej efektywnych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.