PKP PLK ogłosiła postępowanie na dostawę fabrycznie nowego kolejowego pojazdu specjalnego z napędem własnym – wózka motorowego.
Przedmiotem zamówienia jest nowy, 1-kabinowy pojazd z napędem spalinowym, kompletnie wyposażony, dopuszczony do eksploatacji na torach kolejowych w Polsce. Ma zostać dostarczony do sekcji w Laskowicach Pomorskich.
Wózek ma umożliwiać pracę w warunkach od -30 do +40 stopni. Ma umożliwić przewóz brygady roboczej (5 osób) i narzędzi, a także pracę z żurawikiem. Jazda z napędem własnym ma być możliwa z prędkością 90 km/h, ale jeśli będzie to 100 km/h, to wykonawca dostanie dodatkowe punkty. Do tego ma być możliwe przeciąganie przyczep z prędkością 60 km/h oraz jazda w składzie pociągu z prędkością 100 km/h.
Kryteria wyboru to cena (90 proc.) oraz prędkość biegu (10 proc.). Termin realizacji umowy to – orientacyjnie – 31 marca 2020 roku. Na realizację PLK nie otrzyma środków z Unii Europejskiej.
Zamówienie jest o tyle ciekawe, że niedawno PKP PLK podpisała ze stargardzkim ZPS
umowę na dostawę aż 36 nowych drezyn do prowadzenia napraw. Tym razem zamówienie obejmuje tylko jeden pojazd.