PKP PLK ogłosiła przetarg na zakup rozjazdów kolejowych na p.o. Knapówka i stacjach Psary i Góra Włodowska na Centralnej Magistrali Kolejowej. Otwarto też oferty w przetargu na nowe systemy sterowania w Zawierciu.
Przedmiotem zamówienia jest wyprodukowanie i zmagazynowanie nowych rozjazdów kolejowych (wraz z osprzętem) dla posterunku Knapówka, stacji Góra Włodowska i stacji Psary na linii kolejowej nr 4 Centralna Magistrala Kolejowa. Rozjazdy będą wybudowane przez wykonawcę wybranego w oddzielnym postępowaniu, a do czasu ich odbioru rozjazdy i części zamienne mają być przechowywane w miejscu wybranym przez wykonawcę.
Aż 20 nowych rozjazdów Według opisu zamówienia wszystkie rozjazdy dla stacji Góra Włodowska (dwie sztuki) i posterunku Knapówka (pięć sztuk) mają mieć promień 1200 m i ruchomy dziób krzyżownicy, z dostosowaniem do prędkości 250 km/h na wprost i 100 km/h w kierunku zwrotnym(typ 60 E1). Dla stacji Psary trzeba dostarczyć aż 20 rozjazdów, w tym dziewięć ze stałym dziobem, dla prędkości 120 i 200 km/h o promieniach 300, 500 i 1200 m, oraz jedenaście z ruchomym dziobem, dla prędkości 250 km/h. Wszystkie podrozjazdnice będą strunobetonowe. Transport rozjazdów ma się odbyć w blokach.
Rozjazdy mają być gotowe w następujących datach:
a) p. odg. Knapówka – 15 lipca 2022 roku,
b) stacja Góra Włodowska – 15 lipca 2022 roku,
c) stacja Psary – 10 września 2022 roku.
Natomiast termin odbioru przez ostatecznego wykonawcę robót budowlanych wyznaczono na następujące okresy:
a) p. odg. Knapówka – od 15 lipca 2022 r. do 31 grudnia 2022 roku,
b) stacja Góra Włodowska – od 15 lipca 2022 r do 31 grudnia 2022 roku,
c) stacja Psary – od 10 września 2022 r. do 30 maja 2023 roku.
Kryterium wyboru dostawcy rozjazdów jest cena; PLK zapowiada aukcję elektroniczną po otwarciu ofert.
Trwają przygotowania do 250 km/h na CMK
Przypomnijmy, że cztery oferty, w tym dwie od własnych spółek PKP PLK,
wpłynęły w ogłoszonym w maju przetargu na wykonanie robót torowych, które pozwolą podnieść prędkość na Centralnej Magistrali Kolejowej do 250 km/h. Zarządca infrastruktury
przebudowuje też wiadukty w celu podniesienia prędkości na magistrali.
W lipcu PKP PLK
ogłosiła też przetarg na budowę nowej nastawni i zabudowę cyfrowych systemów sterowania na stacji Zawiercie. Przebudowane zostaną także perony, które modernizację przeszły zaledwie 10 lat temu. W tym postępowaniu otwarto właśnie oferty. Wpłynęło ich siedem, na kwoty od 136 mln zł (konsorcjum KZA i ZWUS) do aż 311 mln zł (Torpol). Budżet na zadanie to aż 161 mln zł brutto.