Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK zamawia rozjazdy na 250 km/h dla CMK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK zamawia rozjazdy na 250 km/h dla CMK
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAZamontowany w 2018 roku rozjazd na 250 km/h na stacji Psary
PKP PLK ogłosiła przetarg na zakup rozjazdów kolejowych na p.o. Knapówka i stacjach Psary i Góra Włodowska na Centralnej Magistrali Kolejowej. Otwarto też oferty w przetargu na nowe systemy sterowania w Zawierciu.

Przedmiotem zamówienia jest wyprodukowanie i zmagazynowanie nowych rozjazdów kolejowych (wraz z osprzętem) dla posterunku Knapówka, stacji Góra Włodowska i stacji Psary na linii kolejowej nr 4 Centralna Magistrala Kolejowa. Rozjazdy będą wybudowane przez wykonawcę wybranego w oddzielnym postępowaniu, a do czasu ich odbioru rozjazdy i części zamienne mają być przechowywane w miejscu wybranym przez wykonawcę.

Aż 20 nowych rozjazdów 


Według opisu zamówienia wszystkie rozjazdy dla stacji Góra Włodowska (dwie sztuki) i posterunku Knapówka (pięć sztuk) mają mieć promień 1200 m i ruchomy dziób krzyżownicy, z dostosowaniem do prędkości 250 km/h na wprost i 100 km/h w kierunku zwrotnym(typ 60 E1). Dla stacji Psary trzeba dostarczyć aż 20 rozjazdów, w tym dziewięć ze stałym dziobem, dla prędkości 120 i 200 km/h o promieniach 300, 500 i 1200 m, oraz jedenaście z ruchomym dziobem, dla prędkości 250 km/h. Wszystkie podrozjazdnice będą strunobetonowe. Transport rozjazdów ma się odbyć w blokach.

Rozjazdy mają być gotowe w następujących datach:
a) p. odg. Knapówka – 15 lipca 2022 roku,
b) stacja Góra Włodowska – 15 lipca 2022 roku,
c) stacja Psary – 10 września 2022 roku.

Natomiast termin odbioru przez ostatecznego wykonawcę robót budowlanych wyznaczono na następujące okresy:
a) p. odg. Knapówka – od 15 lipca 2022 r. do 31 grudnia 2022 roku,
b) stacja Góra Włodowska – od 15 lipca 2022 r do 31 grudnia 2022 roku,
c) stacja Psary – od 10 września 2022 r. do 30 maja 2023 roku.

Kryterium wyboru dostawcy rozjazdów jest cena; PLK zapowiada aukcję elektroniczną po otwarciu ofert.

Trwają przygotowania do 250 km/h na CMK

Przypomnijmy, że cztery oferty, w tym dwie od własnych spółek PKP PLK, wpłynęły w ogłoszonym w maju przetargu na wykonanie robót torowych, które pozwolą podnieść prędkość na Centralnej Magistrali Kolejowej do 250 km/h. Zarządca infrastruktury przebudowuje też wiadukty w celu podniesienia prędkości na magistrali.

W lipcu PKP PLK ogłosiła też przetarg na budowę nowej nastawni i zabudowę cyfrowych systemów sterowania na stacji Zawiercie. Przebudowane zostaną także perony, które modernizację przeszły zaledwie 10 lat temu. W tym postępowaniu otwarto właśnie oferty. Wpłynęło ich siedem, na kwoty od 136 mln zł (konsorcjum KZA i ZWUS) do aż 311 mln zł (Torpol). Budżet na zadanie to aż 161 mln zł brutto.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Jakub Madrjas 17 lipca 2023

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

250 km/h na CMK: Będą ekrany i odstraszacze zwierząt

Innowacje

Trwa modernizacja CMK. Ograniczenie prędkości i jeden tor

Infrastruktura

Wymiana uszkodzonych rozjazdów na CMK nie nastąpi szybko

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Jakub Madrjas 17 lipca 2023

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

250 km/h na CMK: Będą ekrany i odstraszacze zwierząt

Innowacje

Trwa modernizacja CMK. Ograniczenie prędkości i jeden tor

Infrastruktura

Wymiana uszkodzonych rozjazdów na CMK nie nastąpi szybko

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5