W sierpniu PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają prace o wartości prawie 5 mln złotych na linii 90 od Cieszyna do Zebrzydowic. Po ubiegłorocznej wymianie torów przyszła pora na przebudowę peronów.
Jak informuje PKP PLK, w Cieszynie Marklowicach, Pogwizdowie, Kaczycach i Kończycach będą nowe, wyższe perony. Kolejarze zaplanowali też na przystankach wiaty i ławki. Będzie lepsze oznakowanie peronów oraz gabloty informacyjne z rozkładami. Przystanki zostaną doposażone w pochylnie, co w znacznym stopniu poprawi dostępność dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Antypoślizgowa nawierzchnia i ścieżki z wypukłą fakturą zwiększą bezpieczeństwo podróżnych. W ramach inwestycji wartej prawie 5 mln zł wyremontowany będzie też wiadukt i przepust. Prace przewidziano do grudnia br.
Zakres prac, przewidziany na jednotorowej linii Cieszyn – Zebrzydowice, wymaga ograniczenia ruchu pociągów. Od 1 sierpnia do 6 października na odcinku Zebrzydowice – Cieszyn będzie kursowała zastępcza komunikacja autobusowa.
W 2018 roku między Cieszynem a Zebrzydowicami
wymieniono tor na bezstykowy, zastosowano też betonowe podkłady. Dzięki zwiększeniu prędkości, pociągi pasażerskie jadą z Cieszyna do Zebrzydowic 22 minuty, czyli o ok. 10 min krócej niż przed pracami. Wyremontowano też 10 przejazdów kolejowo-drogowych. Na inwestycję przeznaczono ponad 24 mln zł ze środków PLK.
Warto też przypomnieć o kłopotach z przetargiem na
wartą prawie pół miliarda złotych modernizację linii kolejowych 190 i 191 do Cieszyna i Wisły. W najważniejszej dla inwestycji części A przetargu największą liczbę punktów uzyskała Trakcja PRKiI, ale PLK zdecydowała się ją unieważnić. Kilka dni temu, po decyzji Krajowej Izby Odwoławczej rozpatrującej odwołanie Trakcji, cofnięto decyzję o unieważnieniu. Czekamy na ponowne rozpatrzenie ofert.