Codziennie na odcinku linii nr 117 od Wadowic do Andrychowa pracuje ponad 150 robotników oraz kilkadziesiąt ciężkich maszyn. Na większości trasy nowy tor już jest ułożony – informuje PKP PLK.
W lipcu 2020 roku
zaczęły się prace budowlane na odcinku Wadowice – Andrychów na linii kolejowej nr 117. Inwestycja warta 129 mln złotych obejmuje m.in. podniesienie prędkości pociągów oraz dodatkowy przystanek w Wadowicach.
Jak informuje PKP PLK, trasa z Wadowic do Andrychowa ma zostać ponownie otwarta jeszcze w grudniu tego roku, wraz z nowymi peronami na przystankach w Choczni, Choczni Górnej, Inwałdzie oraz na stacji w Andrychowie. Dostęp do kolei zwiększy nowy przystanek w Wadowicach, w rejonie Osiedla Podhalanin.
Inwestor podkreśla, że realizacja inwestycji przebiega dynamicznie, a na trasie codziennie pracuje ponad 150 robotników oraz kilkadziesiąt ciężkich maszyn. Dzięki temu nowy tor od Wadowic w kierunku Andrychowa jest już w większości ułożony. – Ustawiane są nowe konstrukcje sieci trakcyjnej oraz rozprowadzane instalacje teletechniczne. Postępują prace przy budowie przepustów. Wykonawca przed budową musiał zdemontować i wywieźć stare tory i sieć trakcyjną. Przebudowie i wymianie podlegają przepusty, przejazdy kolejowo-drogowe i urządzenia sterowania ruchem kolejowym – wymienia inwestor.
Budowa mijanki w Barwałdzie Średnim zwiększy możliwości sprawnych podróży. Będzie większa przepustowość linii i warunki na uruchomienie dodatkowych pociągów. Przystanek w Barwałdzie Średnim „przesunięty” bliżej miejscowości ułatwi dostęp do kolei. Budowa mijanki planowana jest w marcu przyszłego roku i zajmie ok. 3 mies. Wszystkie prace budowlane zakończą się w połowie 2021 r. Pociągi na zrewitalizowanej linii przyspieszą do 80 km/h. Podróż z Krakowa do Bielska-Białej będzie krótsza. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym dzięki pracom na ponad 40 przejazdach – podaje PLK.
Niestety, w kolejnych latach potrzebne będą ponowne zamknięcia tej linii kolejowej
ze względu na remonty kolejnych odcinków; pierwotnie planowano wykonać remont całej linii jednocześnie, ale postępowanie zostało
unieważnione z powodu znacznie przekroczonego kosztorysu.