Więcej pociągów towarowych wyruszy na tory w województwie warmińsko-mazurskim. PKP Polskie Linie Kolejowe za 18,6 mln zł zapewnią bezpieczny i sprawny ruch towarów na odcinku Czerwonka – Biskupiec Reszelski. Powstanie też nowa bocznica kolejowa, dzięki czemu ruch pociągów na fragmencie linii 223 ożyje.
– Dzięki pracom za 18,6 mln zł zapewniony będzie lepszy przewóz towarów na odcinku Czerwonka – Biskupiec Reszelski oraz na stacji Biskupiec Reszelski. Do sprawnej infrastruktury PLK dołączona będzie nowa bocznica kolejowa fabryki płyt Egger Spółka z o.o. – poinformował Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK.
Jak mówi, PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały 22 czerwca porozumienie z firmą Egger Spółka z o.o. w sprawie zapewnienia dobrych warunków dla transportu towarów w województwie warmińsko-mazurskim.
Firma Egger Spółka z o.o. zobowiązała się, że wybuduje bocznicę kolejową, czyli nowe tory prowadzące od linii PLK wprost do budowanej fabryki płyt wiórowych w Biskupcu – Kolonii Drugiej. Zapewni to możliwość załadunku i przewozu towarów po torach.
– Rewitalizacja ok. 8 km toru na odcinku Czerwonka – Biskupiec Reszelski przez PKP Polskie Linie Kolejowe zapewni sprawny przejazdu pociągów towarowych z prędkością 80 km/h. Zwiększy się efektywność transportu kolejowego jako ekologicznego i konkurencyjnego środka przewozu towarów względem transportu drogowego. Roboty planowane są do przeprowadzenia do końca 2019 roku – powiedział rzecznik.
Linia 223 jest jedną z najpiękniejszych i zarazem najbardziej zaniedbanych linii kolejowych na Mazurach. Niestety, linia z dużym potencjałem turystycznym (na jej trasie zlokalizowane jest m.in Mrągowo i Mikołajki) na większej długości nie nadaje się do prowadzenia przewozów pasażerskich z uwagi na zły stan nawierzchni. Artykuł na ten temat można przeczytać
tutaj.