Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK wyjaśnia, dlaczego prace między Otwockiem a Pilawą potrwają dłużej niż planowano

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK wyjaśnia, dlaczego prace między Otwockiem a Pilawą potrwają dłużej niż planowano
Fot. Robert NowakZmodernizowana stacja Otwock i pociąg Kolei Mazowieckich
Już teraz Koleje Mazowieckie poszukują operatora autobusowego, który latem swoimi pojazdami będzie w stanie zastąpić pociągi kursujące między Otwockiem a Pilawą, a także, w mniejszym zakresie, między Warszawą a Otwockiem. Dlaczego przedłużyły się prace torowe na linii 7 na tych odcinkach?

O tym, że pasażerowie będą musieli przełknąć niedogodności w poruszaniu się po aglomeracyjnym i podmiejskim odcinku linii 7 także w okresie letnim, pisaliśmy w tekście „Komunikacja zastępcza z Otwocka do Pilawy także latem. KKZ również z Warszawy”. Już wówczas o przyczyny wydłużenia prac torowych pytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe. Teraz otrzymaliśmy odpowiedź.

– Wykonawca musi likwidować ponad 70 nieprzewidzianych kolizji z nieujętą na mapach infrastrukturą podziemną. To konieczność przekładania m.in. kabli oraz instalacji gazowych. Prace zajmą więcej czasu niż pierwotnie planowano. Ponadto konieczne będą dodatkowe wzmocnienia gruntu i stabilizacja podłoża na odcinku Celestynów – Pilawa. Wykonanie tego zakresu prac jest niezbędne dla uzyskania wymaganych parametrów linii i utrzymania ruchu pociągów już bez dodatkowych prac – napisał Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. W związku z dodatkowym zakresem robót, przywrócenie jednotorowego ruchu pomiędzy Otwockiem a Pilawą zaplanowano we wrześniu.

Dlaczego jednak kolejowa komunikacja zastępcza będzie musiała być wprowadzona za pociągi między Józefowem a Otwockiem?

– W lipcu i sierpniu przez około miesiąc prowadzone będą prace związane z montażem rozjazdów w Otwocku od strony Warszawy. Łączy się to również z przebudową sieci trakcyjnej oraz układu torów. Prace zaplanowano w czasie, gdy zmiany dla pasażerów mogą być jak najmniej odczuwalne. W tym czasie pomiędzy Józefowem a Otwockiem zapewniona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa – dodał przedstawiciel PKP PLK. Koleje Mazowieckie już zapowiedziały, że autobusy będą uruchamiane, w wielu przypadkach od samej Warszawy, ze względu na specyfikę linii.

Obecnie na odcinku Otwock – Pilawa budowane są nowe perony na 8 stacjach i przystankach osobowych, m.in. w Zabieżkach, Augustówce i Śródborowie. W Celestynowie układane są płyty peronowe i nawierzchnia peronów. Budowane są wiaty i przejście podziemne. Postępuje budowa dwóch torów na 25 km trasie z Otwocka do Pilawy oraz prace przy obiektach inżynieryjnych. Ułożone są już tory na odcinku około 20 km. Ustawiane są słupy trakcyjne.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Sosna przy linii kolejowej nr 7 w Falenicy będzie pomnikiem przyrody

Prawo i polityka

Nowa lubelska łącznica kolejowa. Jakie pociągi po niej pojadą? [zdjęcia]

Infrastruktura

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Sosna przy linii kolejowej nr 7 w Falenicy będzie pomnikiem przyrody

Prawo i polityka

Nowa lubelska łącznica kolejowa. Jakie pociągi po niej pojadą? [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5