Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK wyda 40 mln na poprawę stacji Hajnówka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-06-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK wyda 40 mln na poprawę stacji Hajnówka
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Przebudowana trzy lata temu stacja Hajnówka, choć na zdjęciach prezentuje się bardzo efektownie, nie ma pełnej funkcjonalności. Teraz PKP PLK wybiera wykonawcę, który przebuduje przebudowaną stację. 

Przedmiotem zamówienia jest dobudowa rozjazdów na st. Hajnówka, która ma na celu umożliwienie krzyżowania pociągów na linii kolejowej nr 52. Po zrealizowanej - ze kilkuletnim opóźnieniem - przez Torpol przebudowie pociągi pasażerskie wróciły na tę linię w 2020 roku.

Dlaczego potrzebna jest ponowna przebudowa stacji? - Efektem prac planowanych na stacji w Hajnówce będzie usprawnienie ruchu pociągów. Zabudowa dwóch dodatkowych rozjazdów zapewni możliwość krzyżowania pociągów na linii kolejowej nr 52. W ramach inwestycji powstanie m.in. nowy peron nr 5 oraz zabudowane zostaną dodatkowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dzięki temu zwiększą się możliwości przyjmowania długich składów dalekobieżnych - tłumaczy Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP PLK

Dlaczego prac nie zaplanowano od razu, kiedy rewitalizowano linię?  - Podstawowym założeniem modernizacji przeprowadzonej w latach 2017 – 2021 było przywrócenie możliwości kursowania pociągów na trasie Białystok – Bielsk Podlaski – Hajnówka, w tym rewitalizacja nieczynnej wcześniej linii kolejowej nr 52 Lewki – Hajnówka. W czerwcu 2021 r. na trasę powróciły pociągi dalekobieżne. Planowane obecnie prace usprawnią ruch składów dalekobieżnych przez stację Hajnówka i zapewnią jeszcze lepsze warunki podróżnym - odpowiada Łotowski. - Zrealizowany wcześniej projekt zakładał przywrócenie ruchu regionalnego, co było ujęte w studium wykonalności oraz miało wpływ na zakres i budżet tamtej inwestycji - dodaje.

Przedstawiciel PKP PLK nie informuje, jaki będzie wpływ ponownego rozkopania stacji na pasażerów. - Przebieg planowanych robót i ich wpływ na ruch pociągów uzależniony będzie od technologii prac przyjętej przez przyszłego wykonawcę. Terminy realizacji kolejnych etapów prac określi w harmonogramie wykonawca, do czego będzie zobowiązany umową - wyjaśnia i dodaje, że inwestycja jest przewidziana do realizacji w ramach Krajowego Planu Odbudowy, więc dokładne określenie terminów będzie więc możliwe po uzyskaniu finansowania. W projekcie umowy zatwierdzenie projektu wykonawczego przewidziano do 29 września br., natomiast zakończenie prac i odbiorów do 24 grudnia 2024 r.

Ponowna przebudowa stacji nie będzie tania - budżet PKP PLK na to zadanie to 40 513 506.30 złotych brutto. Dla porównania, cała rewitalizacja linii kosztowała kilka lat temu 88 mln zł netto. Wczoraj (22 czerwca) otwarto oferty. Zgłosiła się firma Balmora z Gdańska z ofertą wartą 39,8 mln zł i Intop z ofertą wartą 39,4 mln zł. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Linia 52: Dodatkowe zamówienie dla Torpolu

Infrastruktura

Linia 52: Dodatkowe zamówienie dla Torpolu

Roman Czubiński 14 września 2020

Podlaskie: Między Lewkami a Hajnówką wykonano ponad 90% prac

Infrastruktura

Podlaskie: Kolej do Białowieży bez rewitalizacji w najbliższym czasie

Infrastruktura

Pojadą pociągi między Lewkami a Hajnówką

Infrastruktura

Zobacz również:

Linia 52: Dodatkowe zamówienie dla Torpolu

Infrastruktura

Linia 52: Dodatkowe zamówienie dla Torpolu

Roman Czubiński 14 września 2020

Podlaskie: Między Lewkami a Hajnówką wykonano ponad 90% prac

Infrastruktura

Podlaskie: Kolej do Białowieży bez rewitalizacji w najbliższym czasie

Infrastruktura

Pojadą pociągi między Lewkami a Hajnówką

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5