PKP Polskie Linie Kolejowe wskazały najlepszą ofertę w przetargu na przebudowę ważnego tunelu znajdującego się między Wałbrzychem a Jelenią Górą.
W zorganizowanym po raz drugi przetargu wpłynęły cztery oferty. Polskie Linie Kolejowe wskazały propozycję konsorcjum Intop Warszawa i Intop Tarnobrzeg jako najkorzystniejszą. Po aukcji elektronicznej spółki te wyceniły prace na 74,5 mln złotych netto. Pozostałe oferty złożył Porr, Nowak-Mosty oraz Dolkom w konsorcjum z Dromosttor i Track Tec. Konkurenci Intopu mają czas na składanie odwołań.
O przetargu na przebudowę tunelu
pisaliśmy w tym miejscu. Tunel po remoncie zyska wzmocnioną konstrukcję oraz będzie odnowiony. Głównym efektem prac ma być zwiększenie skrajni, czyli „poszerzenie” tunelu. Pozwoli to na równoczesny przejazd pociągów po obu torach w tunelu, co obecnie nie jest możliwe i wydłuża czas przejazdu pociągów. Więcej na temat utrudnień, jakie będą temu towarzyszyły,
piszemy tutaj.