PKP PLK tej jesieni ponownie wraca z pracami torowymi na linię kolejową 404. Między Białogardem a Szczecinkiem zelektryfikowana linia po której kursują także dalekobieżne pociągi, jest w nienajlepszym stanie.
Przewoźnik regionalny Polregio poinformował już, że poszukuje wykonawcy przewozów autobusami w zamian za pociągi w dniach od 4 października do 9 listopada na odcinku od Tychowa do Grzmiącej. Autobusy będą kursować także za pociągi PKP Intercity
– PKP Polskie Linie Kolejowe przeprowadzą w dniach 4 października – 9 listopada prace utrzymaniowe na trasie Szczecinek – Białogard, na linii kolejowej nr 404. Efektem prac będzie wyższy poziom bezpieczeństwa i możliwość sprawnych przejazdów pociągów. Zakres prac obejmuje kompleksową wymianę nawierzchni - szyn, podkładów oraz tłucznia na ponad 9-kilometrowym odcinku linii kolejowej między Grzmiącą a Tychowem oraz wymianę dwóch rozjazdów na stacji Wielanowo – napisał Bartosz Pietrzykowski z biura prasowego PKP PLK.
Jak dodaje, prace na tej trasie zostały ujęte w rozkładzie jazdy i uzgodnione z przewoźnikami. Ze względu na zakres robót wprowadzone zostaną zmiany w ruchu pociągów. PKP Intercity będzie uruchamiać autobusy zastępcze na odcinku Szczecinek - Białogard. Wpłynie to na czas przejazdu i wygodę kursowania w pociągach, które kursują m.in. ze Słupska i Koszalina do Poznania i z Kołobrzegu w kierunku Poznania.
Na odcinku, który będzie remontowany, obowiązuje obecnie prędkość szlakowa 70 km/h. Zadaliśmy PKP PLK pytania o to, z jaką prędkością będą mogły jeździć pociągi PKP Intercity i Polregio po zaplanowanym na listopad remoncie.
Przypomnijmy, że latem, w trybie nagłym, trzeba było wprowadzić drastyczne
ograniczenie prędkości na linii 405 od Piły do Szczecinka. To linia stykowa dla 404. Obie linie, stanowiące kręgosłup połączeń Poznania z Pomorzem Środkowym, znajdują się w coraz gorszym stanie a
perspektywa na ich remont jest niezwykle mglista.