Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK wezmą się za linię C-E30 przez Jelcz-Laskowice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK wezmą się za linię C-E30 przez Jelcz-Laskowice
fot. Crusier CC BY-SA 3.0Most na linii kolejowej nr 277 nad Odrą w Czernicy
Towarowa nitka magistrali E30 pomiędzy Opolem a Wrocławiem jest przewidziana do modernizacji dopiero jako projekt rezerwowy KPK. Ma jednak szansę na modernizację – PLK ogłosiła przygotowanie dokumentacji w tym projekcie.

Otwarta na początku XX wieku linia, mająca przede wszystkim odciążyć linię 132 (magistrala E30) i węzeł opolski z części ruchu towarowego w najlepszym stanie technicznym jest na odcinku od Wrocławia do Jelcza-Laskowic. 

Dopiero w 2014 roku, czyli tuż przed startem nowej perspektywy finansowej, PKP PLK przystąpiła do przygotowania dokumentacji przedprojektowej dla linii kolejowej C-E30 nr 277 na odcinku Opole Groszowice – Jelcz-Laskowice – Wrocław Brochów. Wówczas przewidywano przeprowadzenie prac budowlanych w latach 2018-2020. Inwestycja trafiła jednak na listę rezerwową Krajowego Programu Kolejowego. Inwestycja nie została zgłoszona w III konkursie projektów CEF.

Teraz PLK ogłosiła przetarg na opracowanie projektu modernizacji oraz nadzór nad inwestycją, która obejmie oprócz całej linii 277 również linię nr 132 Bytom – Wrocław Główny na króciutkim odcinku od km 93,750 o km 94,508. Według założeń przetargu zwycięzca na projektowanie będzie miał 590 dni. Później PLK zakłada około 12 miesięcy na ogłoszenie i rozstrzygnięcie przetargu i 3 lata na prace torowe. Wartość zamówienia to nie więcej niż 25 mln złotych netto. PLK zastrzega, że może zlecić z tzw. wolnej ręki dodatkowe prace. Przeznacza na to jeszcze 7,5 mln złotych.
 
Rys. SIWZ
Realizacja zamówienia ma na celu osiągnięcie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich i towarowych na poziomie 100 km/h (z wyjątkiem odcinków linii, dla których obecnie prędkość jest wyższa). Dopuszczalny nacisk osi ma wynosić 221 kN, a maksymalna długość pociągów – 740 metrów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt modernizacji CE30 Wrocław – Opole przez Jelcz

Infrastruktura

Jest umowa na projekt modernizacji CE30 Wrocław – Opole przez Jelcz

inf. pras oprac. kł 23 listopada 2020

Jest przetarg na rewitalizację linii Wrocław – Jelcz

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt modernizacji CE30 Wrocław – Opole przez Jelcz

Infrastruktura

Jest umowa na projekt modernizacji CE30 Wrocław – Opole przez Jelcz

inf. pras oprac. kł 23 listopada 2020

Jest przetarg na rewitalizację linii Wrocław – Jelcz

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5