Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: W tym roku prace utrzymaniowe zlecimy na rynku. W tym linię do Kcyni

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
24-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: W tym roku prace utrzymaniowe zlecimy na rynku. W tym linię do Kcyni
Fot. Jarosław Szczepaniak / lic. CC BY-SA 3.0stacja Kcynia
PKP PLK zapowiadają kolejne prace utrzymaniowe na sieci kolejowej. W tym roku inwestycje obejmą m.in. odcinki Gołańcz – Kcynia, Kcynia – Nakło nad Notecią czy Nasielsk – Działdowo. Znacznie wzrośnie też wykorzystanie pociągów do potokowej wymiany torów, które przeprowadzą działania na 150 kilometrach linii kolejowych.

Efekty prac utrzymaniowych, które - choć mniej spektakularne niż wielkie inwestycje - mają zasadnicze znaczenie dla właściwego stanu infrastruktury, przekładają się na sprawniejsze i bezpieczniejsze codzienne podróże pociągiem. Zgodnie z zapowiedziami, PLK zamierzają zlecić w 2025 roku szereg zadań utrzymaniowych oraz rewitalizacyjnych w ramach postępowań otwartych. Realizacja tych zadań, o wartości od kilkunastu do kilkudziesięciu milionów złotych, stworzy mniejszym firmom na rynku, posiadającym odpowiednie doświadczenie i zasoby, szansę na realizację projektów w nadchodzących latach. W ostatnim roku zadania utrzymaniowe i rewitalizacyjne były powierzane spółkom zależnym PKP PLK, które radziły sobie z nimi lepiej lub gorzej o czym piszemy tutaj.

Wśród planowanych zadań utrzymaniowych, które zostaną ogłoszone w formie przetargów otwartych, znajdują się między innymi:

  • Podbicie torów głównych z uzupełnieniem podsypki na linii kolejowej 9 na odcinku Nasielsk – Działdowo;
  • Wymiana nawierzchni toru nr 1 na linii kolejowej 356 na szlaku Gołańcz – Kcynia;
  • Wymiana szyn i podkładów wraz ze wzmocnieniem podtorza na linii kolejowej 281 na odcinku Kcynia – Nakło nad Notecią;
  • Poprawa stanu infrastruktury na linii kolejowej 669 Jaworzno Szczakowa JSE – Pieczyska T4P.

Każde z tych zadań stanowi ważny element utrzymania infrastruktury kolejowej w dobrym stanie. Takie działania PLK mają istotne znaczenie dla poprawy jakości i bezpieczeństwa przewozów koleją.

Zaplanowane zadania są dopasowane do możliwości mniejszych firm, które zyskają szansę udziału w przetargach. Dzięki temu możliwa będzie współpraca z wieloma podmiotami posiadającymi odpowiednie doświadczenie oraz zasoby, niezbędne do realizacji projektów.

PUN: cztery lata w jeden rok

W 2025 roku PKP PLK planują zwiększyć i przyspieszyć prace z wykorzystaniem PUN (pociągów do potokowej wymiany toru). W latach 2021-2024 maszyny PUN wykonały prace utrzymaniowe na średnio 37 kilometrach toru rocznie. Plan na 2025 rok zakłada, że maszyny w bieżącym roku wykonają prace na 150 km toru, czyli tyle ile łącznie przez ostatnie cztery lata! Tak ambitne plany mają na celu nie tylko poprawę stanu infrastruktury, ale także zwiększenie efektywności realizacji prac w krótkim czasie. Szybsza realizacja prac oznacza mniejsze utrudnienia eksploatacyjne dla przewoźników pasażerskich i towarowych. Zastosowanie maszyny PUN umożliwia potokową wymianę podkładów (w razie potrzeby również szyn) z prędkością dochodzącą nawet do 1 km toru w ciągu ośmiogodzinnej zmiany roboczej. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków: PKP PLK testują nawierzchnię „do zadań specjalnych”

Infrastruktura

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Infrastruktura

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Roman Czubiński 10 lutego 2025

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Prawo i polityka

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Łukasz Malinowski 31 stycznia 2025

PKP PLK: Jutro pociągi wrócą na trasę do Kudowy Zdroju

Infrastruktura

Polska – Ukraina: Remonty kilku odcinków szerokotorowych

Infrastruktura

Zobacz również:

Kraków: PKP PLK testują nawierzchnię „do zadań specjalnych”

Infrastruktura

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Infrastruktura

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Roman Czubiński 10 lutego 2025

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Prawo i polityka

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Łukasz Malinowski 31 stycznia 2025

PKP PLK: Jutro pociągi wrócą na trasę do Kudowy Zdroju

Infrastruktura

Polska – Ukraina: Remonty kilku odcinków szerokotorowych

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5