Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK udostępnia zmodernizowaną trasę Olsztyn – Pisz – Ełk. Pojadą dwa pociągi dziennie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-12-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły zasadnicze prace między Szczytnem a Ełkiem. Nowe tory i perony, z których kilka powstało w zupełnie nowych lokalizacjach, zachęcają do podróży pociągiem. Ale urząd marszałkowski nie widzi potrzeby, aby korzystać z efektów modernizacji wartej 290 milionów złotych.

Inwestycja związana jest m.in. z powstaniem zupełnie nowych miejsc zatrzymania pociągów, bliżej miejscowości i przy nowych osiedlach. Takie powstały w Starych Gutach, Kaliszkach, Białej Piskiej, Drygałach, w Bajtkowie, Pogorzeli Wielkiej, Nowej Wsi Ełckiej. I w Ełku, gdzie powstał przystanek Ełk Szyba Zachód.

Piękne perony w nowych lokalizacjach

– Obiekty zaoferują oczekiwany standard, znany z odcinka Szczytno – Pisz. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie umożliwią bezpieczne poruszanie się także po zmroku. Wygodę umożliwią nowe ławki, wiaty i czytelna informacja pasażerska. Zamontowane zostaną także udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się: pochylnie, prowadnice i ścieżki dotykowe Ponadto nowy przystanek Pisz Wschód zapewni mieszkańcom lepszy dostęp do kolei. Łatwiejsza będzie podróż w codziennych dojazdach do pracy, szkoły czy domu – informuje Martyn Janduła, z biura prasowego PKP PLK.

Modernizacja w pierwszej kolejności związana była z wymianą torów, ale wykonawca zrealizowałł także generalny remont mostów kolejowych nad rzekami Pisa i Ełk. W kolejnych miesiącach realizowane będą prace na przejazdach kolejowo-drogowych, które w efekcie doprowadzą do dalszego podniesienia prędkości na linii. Po zakończeniu całej inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a czas przejazdu w relacji Szczytno – Ełk skróci się o połowę – z ok. 3 godz. do 1,5 godz. Podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2h.

Perony przy których niemal nie ma pociągów

PKP PLK podkreśla, że dzięki remontowi bardzo mogliby skorzystać mieszkańcy regionu warmińsko-mazurskiego, którzy szybciej dojadą do pracy i szkoły. – Pojawi się dobra oferta dla turystów. Inwestycja zapewni łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych miejscowości wypoczynkowych: Ruciane-Nida oraz Pisz – napisał Martyn Janduła.

Szkoda tylko, że oferta na linii 219 będzie na tyle żenująca, że prawdopodobnie nikogo nie namówi się nią do wyboru transportu publicznego. Po nowiutkich torach i przy nowoczesnych przystankach zatrzymają się bowiem tylko 2 (sic!) pociągi regionalne dziennie, a trzeci zakończy bieg w Piszu. Wykorzystanie wartej prawie 300 milionów inwestycji, którą do realizacji wskazało samo województwo, będzie więc żadne, przynajmniej na razie.

Reaktywacja z problemami

Na domiar złego reaktywacja pociągów 15 grudnia, po wielu miesiącach wstrzymania ruchu, zakończyła się porażką. Z dwóch pociągów tylko jeden opóźniony dotarł z Olsztyna do Ełku. 

– Wczoraj na linii kolejowej nr 219 Olsztyn – Pisz – Ełk doszło do zderzenia pociągu z dziką zwierzyną. Ze względu na uszkodzenia składu, przewoźnik odwołał pociąg. Podróżnych zabrał autobus komunikacji zastępczej. Po uprzątnięciu linii ruch pociągów odbywa się bez przeszkód – powiedział Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK.

– Pierwszy pociąg 90941 nie dotarł do Ełku, ponieważ na trasie między Piszem a Starymi Gutami zderzył się z jeleniem. Uszkodzone zostały światła oraz przednia szyba szynobusu. Dla pasażerów została zorganizowana autobusowa komunikacja zastępcza. Drugi popołudniowy pociąg (90945) dojechał do Ełku z około 10 minutowym opóźnieniem, wynikającym z ograniczeń prędkości i prac na nowym szlaku – potwierdził rzecznik prasowy Polregio Dominik Lebda.

Zapytaliśmy urząd marszałkowski województwa warmińsko-mazurskiego o przyszłość połączeń pasażerskich na tej linii. Czekamy na odpowiedź.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5