PKP PLK rozpisuje kolejny przetarg na wykonanie projektu rewitalizacji ważnej lokalnie linii kolejowej na Opolszczyźnie. Podobnie jak w przypadku linii z Nysy do Brzegu, także w wypadku trasy z Opola do Kluczborka nie wiadomo kiedy projekt zostanie wykorzystany do realnych prac.
Przetarg zorganizowany przez PKP PLK ma wyłonić wykonawcę projektu budowlanego i kosztorysu inwestorskiego wraz z pozwoleniem na budowę w ramach projektu pn.: „Rewitalizacja linii kolejowych nr 301 i 293 na odcinku Opole - Kluczbork”. Wstępnie PLK określiła jego wartość na 4,9 mln zł netto. Opracowanie dokumentacji ma potrwać maksymalnie 540 dni (wraz z czasem na otrzymanie pozwoleń na budowę). Oferty można składać do 28 marca 2019. Wygra ta najtańsza, ponieważ cena stanowi 100% wagi zamówienia. Projekt ubiega się o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa opolskiego.
Podobnie jak opisany przez nas
przypadek linii 288, także w tym wypadku pieniędzy starczy tylko na projekt i wciąż brakuje pomysłu z jakich pieniędzy można by sfinansować budowę.
– W przypadku linii kolejowych nr 301 i 293 na odcinku Opole – Kluczbork, po przeprowadzeniu oceny stanu infrastruktury i nawierzchni, stwierdzono konieczność jej wymiany na odcinku 42,6 km. Koszt przedmiotowych prac przewyższał dostępną pulę środków finansowych z RPO Województwa Opolskiego. Koszt prac na ww. liniach na odcinku Opole – Kluczbork określony w ramach studium wykonalności wyniósł 119 mln zł. – informował w 2018 roku resort infrastruktury.
Na Opolszczyźnie w ramach RPO wykonana zostanie w całości tylko jedna inwestycja w infrastrukturę kolejową. Postępy prac na linii z Nysy do Opola można sprawdzić
tutaj. Więcej o przyczynach wstrzymania inwestycji na Opolszczyźnie piszemy
tutaj.