W Słupcy na magistrali E20 zakończyła się warta ok. 13,7 mln zł przebudowa peronów, której nie wykonano w ramach całościowej modernizacji linii.
Perony w Słupcy nie zostały przebudowane
podczas przedłużającej się już o kilka lat modernizacji magistrali E20 między Warszawa a Poznaniem (linia nr 3). Zrobiono to w ramach tzw. programu przystankowego - w całości z pieniędzy budżetu państw. Kosztowało to ok. 13,7 mln zł (netto) a prace zdążyły się zakończyć jeszcze przed finiszem podstawowych prac na magistrali (mimo że cały program przystankowy wystartował już po rozpoczęciu tej inwestycji).
Jak informuje PLK w ramach realizacji zadania w Słupcy w miejscu zburzonych, wybudowane zostały 2 nowe, dłuższe i wyższe perony, na których ustawione są m.in. wiaty i ławki. Wysokość peronów wzrosła z 55 do 76 cm. Jest nowe oświetlenie LED, oznakowanie, gabloty z rozkładem jazdy i nowy system nagłośnienia. Na antypoślizgowej nawierzchni przygotowano ścieżki naprowadzające z wypukłą, wyczuwalną fakturą.
Ważnym elementem prac był remont przejścia podziemnego z m.in. odnowionymi ścianami i odwodnieniem dla właściwego utrzymania tunelu. Z myślą o osobach mających trudności z poruszaniem się zamontowano dwie windy prowadzące do obu peronów. Pojawiły się też stojaki rowerowe. Nie ma za to dynamicznej informacji pasażerskiej.