Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Wkrótce umowa na modernizację i elektryfikację linii Oleśnica - Kępno

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
13-10-2023
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Wkrótce umowa na modernizację i elektryfikację linii Oleśnica - Kępno
fot. Emilia Jasińska/PKP PLKStacja Kępno
PKP Polskie Linie Kolejowe jeszcze w tym roku chcą podpisać umowę z wykonawcą na modernizację i elektryfikację odcinka linii kolejowej 181 od Oleśnicy do Kępna.

– Przebudowa odcinka Kępno – Oleśnica wraz z elektryfikacją umożliwi powrót pociągów pasażerskich po ponad 20 latach. Nie będzie konieczności zmian lokomotyw z elektrycznych na spalinowe, co przełoży się na krótszy czas przejazdu. Wzrośnie przepustowość trasy, co oznacza, że będzie mogło jeździć więcej pociągów – informują PLK.

– Sukcesywnie modernizujemy linie kolejowe w całej Polsce. Dzięki przebudowie odcinka Kępno – Oleśnica, który będzie w przyszłości elementem szybkiego połączenia Wrocławia z Łodzią, pasażerowie otrzymają komfortowe połączenia międzywojewódzkie ekologicznym i efektywnym środkiem transportu, jakim jest kolej – mówi Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, dzięki inwestycji na linii łączącej województwa dolnośląskie, wielkopolskie, łódzkie i śląskie poprawi się komfort obsługi pasażerów na 3 stacjach Bralin, Syców, Jemielna Oleśnicka i 5 przystanków Perzów, Gęsia Górka, Stradomia, Poniatowice, Cieśle. 

160 km/h po zelektryfikowanej linii?

Prace obejmą modernizację 53 km torów między Kępnem a Oleśnicą, w tym budowę sieci trakcyjnej na 46 km i przebudowę sieci na stacjach Kępno i Oleśnica. Zasilanie trasy w energię elektryczną zapewnią nowe podstacje trakcyjne Gęsia Górka i Poniatowice. Trasa zostanie przystosowana do obsługi pociągów pasażerskich z prędkością 160 km/h (wcześniej informowano o prędkości 120 km/h), a towarowych z prędkością 100 km/h.

W ramach inwestycji wymienione będą również tory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Nadzór nad ruchem pociągów będzie prowadzony m.in. z nowej nastawni w Kępnie. Wzrost poziomu bezpieczeństwa przyniesie modernizacja 55 przejazdów kolejowo-drogowych, 5 mostów oraz 1 wiaduktu kolejowego.

PNiUIK z najtańszą ofertą 

Podpisanie umowy na zaprojektowanie prac i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 181 Herby Nowe – Oleśnica na odcinku Kępno – Oleśnica z elektryfikacją” nastąpi w IV kwartale 2023 roku. Realizacja inwestycji została zaplanowana do końca 2025 roku. O ofertach złożonych w przetargu pisaliśmy tutaj.

Wartość robót przedstawiona w najkorzystniejszej ofercie, złożonej przez PNiUIK (spółki córki PKP PLK) to 578 mln zł netto. Inwestycja ma być realizowana ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (tych pieniędzy polski rząd wciąż nie otrzymał).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Jakub Rösler 18 lipca 2023

Linia 181: Zakres rewitalizacji może być szerszy

Infrastruktura

Linia 181: Zakres rewitalizacji może być szerszy

Roman Czubiński 24 stycznia 2023

PKP PLK: Kępno – Oleśnica do modernizacji. Czy będą środki z KPO?

Infrastruktura

Łódzkie chciałoby wznowić ruch na odcinku Wieluń – Kępno

Prawo i polityka

Zobacz również:

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Jakub Rösler 18 lipca 2023

Linia 181: Zakres rewitalizacji może być szerszy

Infrastruktura

Linia 181: Zakres rewitalizacji może być szerszy

Roman Czubiński 24 stycznia 2023

PKP PLK: Kępno – Oleśnica do modernizacji. Czy będą środki z KPO?

Infrastruktura

Łódzkie chciałoby wznowić ruch na odcinku Wieluń – Kępno

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5