Od 9 czerwca, czyli od korekty rozkładu jazdy, podróżni korzystają z peronów 1, 2 i 3 na Warszawie Zachodniej. Tym samym pociągi zatrzymują się przy wszystkich dziewięciu platformach. Przez nową Zachodnią przejeżdża ok. 950 składów. Było to możliwe dzięki zakończeniu kolejnej fazy robót. Nie wszystko jednak działa tak, jak powinno.
Zamawiający dokonał odbiorów eksploatacyjnych nowych elementów infrastruktury. W trakcie odbiorów zostały stwierdzone wybrane usterki, które nie wpłynęły na możliwość otwarcia dla pasażerów peronów 1, 2 i 3. Wykonawca został zobowiązany do usunięcia usterek, a PLK SA monitorują prace wykonawcy w tym zakresie.
W sobotę 8 czerwca Budimex poinformował PKP Polskie Linie Kolejowe o trudnościach związanych z przyłączeniem zasilania do wyświetlaczy przy krawędziach peronów 2 i 3. W niedzielę zostały uruchomione 4 ekrany z 12 na każdym z peronów. Działają rozkłady elektroniczne – po 6 na każdej z platform. Informacje o przyjazdach i odjazdach pociągów są wygłaszane przez megafony.
Wykonawca prac na stacji Warszawa Zachodnia, firma Budimex, deklaruje, że do piątku 14 czerwca uruchomi wszystkie wyświetlacze informacji pasażerskiej na nowych peronach 2 i 3. PKP Polskie Linie Kolejowe mobilizują wykonawcę do jak najszybszego wykonania niezbędnych przyłączy energetycznych i uruchomienia pełnego systemu informacji pasażerskiej.
Kontynuowane są prace przy budowie szerszego i dłuższego przejścia podziemnego. Termin zakończenia prac prowadzonych w kolejowej części przejścia podziemnego przewidziano w grudniu 2024 r.
Aktualizacja, 13 czerwca
Do sprawy odniósł się wykonawca. „Budimex dołożył wszelkich starań, aby udostępnić perony pasażerom w pierwszym możliwym terminie pomimo braku uruchomienia wszystkich wyświetlaczy informacji pasażerskiej. Oddanie peronów 1,2 oraz 3 na stacji Warszawa Zachodnia nastąpiło zgodnie oczekiwaniami Polskich Linii Kolejowych – w terminie czerwcowej zmiany rozkładu jazdy. Bardzo ambitny termin został dotrzymany pomimo wielu nieprzewidzianych sytuacji, które nastąpiły w trakcie realizacji prac” – poinformował Budimex.
„Warto podkreślić, że powyższe zdarzenia miały związek z przeszkodami w gruncie, które między innymi zostały ujawnione podczas rozbiórki starego przejścia podziemnego. Brak ich występowania w archiwalnej dokumentacji spowodował konieczność dostosowania technologii robót do nowych warunków. Należy podkreślić, że przez cały czas realizacji prac stacja Warszawa Zachodnia pozostała w dostępna dla pasażerów, a bezpieczeństwo osób poruszających po niej było traktowane priorytetowo. Wykonawca już uruchomił wszystkie wyświetlacze peronowe na nowo oddanych peronach stacji Warszawa Zachodnia” – zapewnia wykonawca.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.