Dodatkowe rozjazdy, mocniejsza sieć trakcyjna i nieplanowany wcześniej remont przejazdu kolejowo-drogowego. To zakres prac dodatkowych, jakie zostaną wykonane na rewitalizowanej linii kolejowej Toszek - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały
w październiku 2017 roku z Porr umowę wartą 180 mln zł na prace na odcinku Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Sławięcice - Stare Koźle. Termin realizacji prac zadeklarowany w przetargu
wynosił 25 miesięcy.
Na stronie dotyczącej inwestycji w transport towarowy PKP PLK poinformowała niedawno o rozszerzeniu zakresu projektu. Poprosiliśmy spółkę o szczegóły. - Prace związane z przejazdem i wymianą sieci mieszczą się w kwocie projektu „Prace na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682, 872 na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle”. Przeprowadza je wykonawca umowy - informuje Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK.
Wymiana sieci, dodatkowe rozjazdyJak wyjaśnia, przejazd kolejowo-drogowy w Pławniowicach został wyremontowany, gdyż dotychczasowa nawierzchnia wymagała zmian. - Obecnie skrzyżowanie zapewnia sprawny przejazd pociągów i bezpieczeństwo użytkownikom drogi. Roboty przy nowej nawierzchni i oznakowaniu zostały zakończone w czerwcu 2019. Podczas prac na ok. 2 tyg. ruch drogowy prowadzony był objazdem - wyjaśnia.
Jak podaje, obecnie wymieniana jest sieć trakcyjna. - Ustalono, że optymalnym rozwiązaniem będzie całkowita wymiana sieci na typ sieci ciężkiej. Zapewni to dobre warunki przejazdu pociągom towarowym. Wykonawca zakończy we wrześniu prace przy wymianie 17-km sieci trakcyjnej na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki. W sumie do końca roku zostanie zamontowanych ok. 35 km sieci. Zmiana typu sieci nie powoduje dodatkowych zmian w organizacji ruchu pociągów - zapewniła przedstawicielka spółki.
Termin realizacji wydłużony o miesiącSiegfried Weindok , członek zarządu Porr Polska przyznaje, że rozszerzenie zakresu wpłynie na termin realizacji, ale nieznacznie. Jak podkreśla, zakres rzeczowy zwiększył się o 17%, a termin został wydłużony tylko o 4% - z 21 listopada do 23 grudnia 2019 roku.
Wartość robót podstawowych wynosiła 165,2 mln złotych. Jak informuje "Rynek Kolejowy" Weindok, aktualna wartość kontraktu poprzez roboty dodatkowe (zarówno z kwoty warunkowej, jak również z dodatkowych środków) wzrosła do 192,7 mln złotych. Prowadzone są rozmowy na temat ewentualnych dalszych robót dodatkowych; prawdopodobnie zatem termin realizacji jeszcze raz się wydłuży.