PKP Polskim Liniom Kolejowym udało się podpisać umowę z wykonawcą przebudowy linii 207 na 500-metrowym odcinku na południe od Kwidzyna. Trudno ocenić, czy pozwoli to na otwarcie modernizowanej linii w grudniu 2021.
Pomimo, że przetarg na wykonawcę modernizacji linii 207 między Malborkiem a granicą województwa (blisko Grudziądza) został rozstrzygnięty lata temu, a pociągi miały jeździć po niej w grudniu 2018 (!), PKP PLK zorganizowały przetarg na kompleksową przebudowę 500 metrowego odcinka linii między Kwidzynem a Sadlinkami. Tak tłumaczono potrzebę przebudowy:
„Lokalizacja tego odcinka występuje w bardzo niekorzystnym miejscu – na dwóch odwrotnie skierowanych łukach, w środku szlaku i na początku wzniesienia 12‰ w kierunku stacji Kwidzyn. Pozostawienie tego miejsca ze zmniejszoną prędkością, w przypadku pociągów poruszających się w kierunku stacji Kwidzyn, z uwagi na profil linii, uniemożliwi jej zwiększenie także po jego minięciu. W praktyce oznacza to, że założone ograniczenie prędkości dla pociągów jadących w kierunku stacji Kwidzyn, zamiast występować na odcinku ok 600 m, będzie funkcjonowało aż do samej stacji Kwidzyn, tj. na długości 5,8 km”.
Pierwszy przetarg nie znalazł jednak rozstrzygnięcia.
Dopiero drugi, w którym oferty można było składać do końca lutego 2021, przyniósł właśnie rozstrzygnięcie. Linią, za kwotę 5,5 mln zł netto, zajmie się spółka Mosty Gdynia. Umowę z nią podpisano 24 maja. Prace będą prowadzone w formule „projektuj i buduj”.
PKP PLK w lutym obiecało otwarcie linii na odcinku Kwidzyn – Grudziądz z końcem roku 2021. Zapytaliśmy już zarządcę infrastruktury czy wciąż utrzymuje, że będzie to możliwe. Ruch na odcinku linii 207 od Malborka do Kwidzyna zostanie wznowiony 13 czerwca.