Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Remont linii nr 22 jest już przygotowywany

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Remont linii nr 22 jest już przygotowywany
PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają wyremontować dalszy odcinek linii nr 22 łączącej Tomaszów Mazowiecki z Radomiem. Rozpoczęły się już prace przygotowawcze, a sama modernizacja ma pozwolić na przywrócenie prędkości rozkładowej 100 km/h na jednym z torów całej międzywojewódzkiej trasy.

Jak zapewnia zarządca infrastruktury, wkrótce rozpoczną się prace na mazowieckim odcinku linii nr 22 z Tomaszowa Mazowieckiego do Radomia przez Drzewicę. Zaplanowane roboty mają stanowić kontynuację prowadzonych latem zeszłego roku prac obejmujących fragment trasy leżący w województwie łódzkim.

 – W roku 2014 na wspomnianej trasie na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Radzice przeprowadziliśmy prace utrzymaniowe toru nr 1, które pozwoliły na podwyższenie prędkości rozkładowej z 80 km/h do 100 km/h. Czas przejazdu skrócił się o 8,5 minuty – przypomina Maciej Dutkiewicz z wydziału prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Pomiędzy Radzicami a Radomiem pociągi mają niebawem rozwijać tak samo wysoką prędkość.

Trwają przygotowania i rozmowy z województwem

 – Przygotowujemy dalszy remont toru nr 1 na odcinku Radzice – Radom – potwierdza przedstawiciel spółki. Celem kolejnych prac jest przywrócenie na całej trasie prędkości rozkładowej 100 km/h oraz podniesienie komfortu i bezpieczeństwa podróży – mówi. – Na razie określamy zakres prac i możliwości finansowe w tym zakresie. Prowadzimy też w tej sprawie rozmowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego – dodaje.

O przeprowadzenie modernizacji trasy stanowiącej łącznik Łodzi i wschodniej części województwa z południowym Mazowszem i Lubelszczyzną zabiega stowarzyszenie Radomskie Inwestycje. – Patrząc przez pryzmat położenia geograficznego trasy, jasnym jest, że dla Radomia i regionu każda inwestycja na linii nr 22 to dźwignia dla rozwoju gospodarczego – mówi jego prezes Radomir Jasiński.

Remont szansą na zwiększenie oferty dla podróżnych?

Organizacja przekonuje, że poprawa stanu infrastruktury umożliwi przywrócenie ruchu pociągów dalekobieżnych. Pojedyncze kursy pospieszne w ciągu ostatniej dekady były kierowane wspomnianą trasą kilkukrotnie, ale żaden z pokonujących dłuższe dystanse pociągów nie utrzymał się w rozkładzie dłużej niż przez kilka lat. Ostatnim z nich był sezonowy kurs nocny z Kielc do Kołobrzegu przez Łódź i Gdynię funkcjonujący w 2009 roku. Wcześniej uruchamiane były połączenia ze Szczecina i Łodzi do Lublina. Dziś trzon oferty stanowią pociągi osobowe Kolei Mazowieckich relacji Radom – Drzewica i Radom – Przysucha uruchomione po reaktywacji linii w 2007 roku.

Na razie nie wiadomo jeszcze dokładnie, kiedy rozpoczną się roboty ziemne. – Konkretne informacje o zakresie i kosztach planowanych prac przekażemy, kiedy zapadną wiążące decyzje – mówi Maciej Dutkiewicz. – Zależy nam na podniesieniu parametrów technicznych tej linii kolejowej – podkreśla.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje interweniuje w sprawie linii nr 22

Warte uwagi

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje interweniuje w sprawie linii nr 22

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje/ak,Rynek Kolejowy 13 listopada 2013

Społecznicy chcą podniesienia prędkości na linii 22

Infrastruktura

Radom: Czy będzie remont linii do Tomaszowa?

Infrastruktura

Radom: Czy będzie remont linii do Tomaszowa?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 marca 2015

Radomskie Inwestycje pytają o odbudowę Starachowickiej KW

Warte uwagi

Radomskie Inwestycje pytają o odbudowę Starachowickiej KW

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 27 kwietnia 2015

Zobacz również:

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje interweniuje w sprawie linii nr 22

Warte uwagi

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje interweniuje w sprawie linii nr 22

Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje/ak,Rynek Kolejowy 13 listopada 2013

Społecznicy chcą podniesienia prędkości na linii 22

Infrastruktura

Radom: Czy będzie remont linii do Tomaszowa?

Infrastruktura

Radom: Czy będzie remont linii do Tomaszowa?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 marca 2015

Radomskie Inwestycje pytają o odbudowę Starachowickiej KW

Warte uwagi

Radomskie Inwestycje pytają o odbudowę Starachowickiej KW

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 27 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5