Pomimo poważnych obiekcji przewoźników co do tego, czy rzeczywiście uda się przygotować linię nr 8 do kursowania pociągów do Radomia przez Warkę, PKP PLK twardo stoi na stanowisku, że to się uda. Już nie 13 czerwca, ale "w czerwcu" po linii, gdzie miejscami brakuje jeszcze torów, zarządca infrastruktury planuje kursowanie pociągów.
W ciągu ostatnich dni połączenia kolejowe na odcinku Warszawa – Radom przez Warkę planowały, na podstawie danych uzyskanych z PKP PLK, zarówno Koleje Mazowieckie, jaki i PKP Intercity. Zarówno pierwszy, jak i drugi przewoźnik, pomimo obietnic PKP PLK dotyczących otwarcia szlaku, zdaje sobie sprawę ze stanu zaawansowania prac w Radomiu. 30 kwietnia Koleje Mazowieckie
poinformowały „Rynek Kolejowy”, że „trudno (…) przewidzieć, na ile nasze plany (dotyczące uruchomienia pociągów do Radomia bez komunikacji zastępczej – dop. red.) są możliwe do zrealizowania, a w ostatnich dniach PKP Intercity
wycofały z systemu sprzedaży jedyny pociąg, który z Warszawy miał dotrzeć do Radomia przez Warkę.
Ponownie więc zapytaliśmy zarządcę infrastruktury o szanse na uruchomienie pociągów do centrum Radomia przez Warkę od 13 czerwca, czyli od korekty letniej korekty rozkładu jazdy pociągów. – Przygotowywana jest organizacja czerwcowej korekty rozkładu jazdy i przywrócenie połączenia Radom – Warszawa przez Warkę – potwierdził Karol Jakubowski z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Nie ma więc już mowy o 13 czerwca – dacie, kiedy wdrażany jest letni rozkład jazdy.
Dzięki uprzejmości facebookowego profilu
Stacja Piaseczno publikujemy zdjęcia wykonane 9 maja na radomskim odcinku linii nr 8.