Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK przygotowuje inwestycje na linii 356 i 357

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK przygotowuje inwestycje na linii 356 i 357
fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy na aktualizację studiów wykonalności dla inwestycji na liniach Poznań Wschód – Bydgoszcz oraz Luboń koło Poznania – Wolsztyn. 

Jak informuje PLK, podpisano umowę na aktualizację dwóch studiów wykonalności, których celem jest wypracowanie optymalnego wariantu modernizacji linii kolejowych. To linia nr 356 na odcinku Wągrowiec – Gołańcz – gr. województwa kujawsko-pomorskiego, z odtworzeniem mijanki Roszkowo Wągrowieckie, która zwiększy możliwość uruchomienia dodatkowych pociągów. Będzie także aktualizacja studium dla linii nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn, która obejmie m.in przebudowę przejścia pod torami na stacji Grodzisk Wielkopolski.

– PKP Polskie Linie Kolejowe realizują duże projekty łączące regiony, ale nie zaniedbują połączeń regionalnych i aglomeracyjnych. Kontynuowane są inwestycje ważne dla coraz sprawniejszych podróży mieszkańców regionów. W Wielkopolsce takim przykładem są prace planowane na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn oraz Wągrowiec – Gołańcz – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w informacji prasowej.

Nawet 122 mln zł

Aktualizacje obejmować będą także analizę wniosków samorządów dotyczące m.in. przejazdów kolejowo-drogowych i lokalizacji nowych przystanków pasażerskich. Zaktualizowane studia będą niezbędnym elementem do podjęcia decyzji finansowych i rzeczowych dotyczących realizacji projektów – to dokumenty wymagane przy ubieganiu się o środki z Unii Europejskiej. Aktualizacja studiów wykonalności pozwoli na szybkie przystąpienie do prac. Szacunkowa wartość modernizacji obu tras kolejowych to około 122 mln zł – podaje PLK.

Modernizacja ma objąć m.in. przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym i przejazdów kolejowo-drogowych, powiązania komunikacyjne między koleją a innymi środkami transportu. Efektem ma być większa przepustowość tras oraz punktualność realizowanych połączeń oraz zmniejszone oddziaływanie transportu kolejowego na środowisko.

Zaktualizuje IDOM

PKP Polskie Linie Kolejowe 9 sierpnia 2018 r. w swoim imieniu oraz Samorządu Województwa Wielkopolskiego podpisały dwie umowy z konsorcjum biur projektowych: IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, Sp. z o.o. oraz IDOM Consulting, Engineering, Architecture Hiszpania na wykonanie aktualizacji studiów wykonalności dla projektów dotyczących rewitalizacji linii kolejowych nr 356 na odcinku Wągrowiec – Gołańcz – granica województwa oraz nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn.

Wartość podpisanych umów to nieco ponad 1 mln zł netto. Zakończenie aktualizacji zaplanowane jest na IV kwartał 2019 r.

Podpisane dokumenty są wypełnieniem zapisów umowy między PKP Polskie Linie Kolejowe a Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego z 29 grudnia 2017 r. o współpracy w zakresie aktualizacji studiów wykonalności dla linii kolejowych nr 356 i 357. Umowa przewiduje równe, solidarne współfinansowanie wykonania aktualizacji studiów.

Aktualizacja studiów wykonalności to kontynuacja projektów zrealizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego 2007–2013: ,„Modernizacja linii kolejowej nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz na terenie województwa wielkopolskiego, mającej duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości, z aglomeracją poznańską na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec” oraz „Modernizacja linii kolejowej nr 357 Sulechów – Luboń na terenie województwa wielkopolskiego mającej duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracją poznańską na odcinku Wolsztyn – Luboń”.

Pociągi do Bydgoszczy... i tak nie dojadą

Niestety, umowa, które zawarły PKP PLK dotyczą tylko linii na obszarze województwa wielkopolskiego. Wbrew pozorom, małe są szanse na uruchomienie pociągów z Poznania do Bydgoszczy przez Wągrowiec trakcją spalinową. Województwo kujawsko-pomorskie nie jest bowiem zainteresowane modernizacją linii w okolicach Kcyni. Więce na ten temat piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5