Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK przedstawia plany inwestycyjne do 2040 roku i uruchamia konsultacje społeczne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK przedstawia plany inwestycyjne do 2040 roku i uruchamia konsultacje społeczne
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały wstępną wersję planów inwestycyjnych na lata 2021 – 2030 (z perspektywą do 2040 roku) i opracowanej dla dokumentu prognozy oddziaływania na środowisko. Teraz rozpoczynają się konsultacje społeczne dokumentu.

Jak czytamy w informacji, dokument „PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – zamierzenia inwestycyjne na lata 2021 – 2030 z perspektywą do 2040 roku” ma na celu wskazanie priorytetów rozwoju sieci kolejowej w Polsce poprzez identyfikację projektów inwestycyjnych najlepiej służących osiągnięciu celów wyznaczonych transportowi kolejowemu. Dla dokumentu opracowana została prognoza odziaływania na środowisko.

Konsultacje społeczne stanowią jeden z elementów strategicznej oceny oddziaływania na środowisko i zostaną przeprowadzone w terminie od 16 października do 6 listopada 2020 r. Możliwość udziału w konsultacjach zapewniają formularze dostępne na stronie internetowej PLK, plk-sa.pl/planowane-inwestycje-plk-konsultacje-spoleczne/. Uwagi można również składać drogą pisemną lub osobiście.

Jak czytamy w dokumencie, priorytety inwestycyjne PKP PLK S.A. "ustalono w związku z identyfikacją projektów inwestycyjnych" dla realizacji głównych celów:
1) spełnienie wymogów dla sieci bazowej infrastruktury transportu kolejowego określonych w Rozporządzeniu w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T);
2) stworzenie spójnej sieci połączeń wojewódzkich i międzywojewódzkich zapewniających bezpośrednie połączenia ze stolicami województw oraz pomiędzy pozostałymi miastami powiatowymi;
3) modernizacja i rozbudowa linii kolejowych międzyaglomeracyjnych i aglomeracyjnych poprzez poprawę przepustowości węzłów miejskich, poprawę czasu przejazdu, integrację ośrodków miejskich w układy aglomeracyjne tworzenie
powiązań sieciowych pomiędzy istniejącymi ośrodkami miejskimi w zagrożonych marginalizacją obszarach peryferyjnych;
4) podniesienie parametrów ciągów towarowych poprzez podniesienie kluczowych parametrów technicznych: nacisk osiowy, zwiększenia długości torów użytecznych likwidację punktowych ograniczeń prędkości (zły stan drogi kolejowej, przejazdy – drogowe w poziomie szyn, rozjazdy itd.), w szczególności na liniach i odcinkach jednotorowych;
5) zapewnienie(usprawnienie) dostępu do portów morskich;
6) stopniowe wdrażanie Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) – zgodnie z Krajowym Planem Wdrażania Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (TSI) Sterowanie oraz GSM-R;
7) likwidacja „wąskich gardeł” oraz poprawa parametrów sieci kolejowej w ramach inwestycji multilokalizacyjnych, w tym wpływających na wzrost bezpieczeństwa oraz zwiększających multimodalność;
8) zapewnienie obsługi potrzeb związanych z obronnością w zakresie transportu wojsk
 
Na liście inwestycji ponadregionalnych jest 120 pozycji. Znalazło się w nich wiele nowych odcinków sieci kolejowej: Podłęże - Piekiełko, Warszawa Wschodnia - Warszawa Wileńska Marki, Pyskowice Miasto - Pyskowice, północnej obwodnicy Białegostoku, Lubin - Polkowice - Głogów, Stworzenie nowego szybkiego ciągu pomiędzy Olsztynem - Elblągiem i Trójmiastem, z uwzględnieniem obsługi Elbląga Zdroj, Budowa odcinka nowej linii w celu obsługi Garwolina, Stworzenie nowego ciągu transportowego (Lublin) - Kraśnik - Ożarów - Opatów - Daleszyce - Sitkówka Nowiny - (Kielce). Kolejne linie mogłyby powstać jako projekty związane ze szprychami CPK. Lista zawiera też 187 propozycji inwestycji regionalnych.   
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5