Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK przedstawia harmonogram prac dla linii 201

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK przedstawia harmonogram prac dla linii 201
Graf. PKP PLKWizualizacja stacji Gołubie Kaszubskie
Po artykule w trójmiejskiej „Wyborczej” PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały w komunikacie prasowym o statusie realizacji projektu dotyczącego modernizacji linii kolejowej 201. Inwestycja jest mocno opóźniona.

– Konieczne ustalenie nowego zakresu projektu modernizacji linii 201 i nowych kosztów wymagało zmiany terminów realizacji. Od 2020 r. o realizacji projektu do 2027 r. i zakresie oraz szczegółach elektryfikacji wiedzą organizatorzy przewozów pasażerskich i partnerzy PKP Polskich Linii Kolejowych – poinformował na wstępie zarządca. Odnosi się do uwag, które streściliśmy w tym tekście.

PLK zwraca uwagę, że projekt rozszerzono o budowę trzeciego toru od Gdańska Osowy do Gdyni, budowę nowego przystanku Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana, czy utworzenie bajpasu od Kiełpinka przez Starą Piłę i Glincz do Kartuz (po liniach nr 229 i 234). O tych planach wiemy już jednak od dawna.

– Realizacja projektu zakłada podział linii nr 201 na odcinku Maksymilianowo – Gdynia o długości 170 km na 7 kontraktów realizacyjnych. Prace na kontraktach będą rozpoczynały się sukcesywnie w latach 2023-2024 i kończyły 2026-2027 – informuje PLK, oceniając, że koniec prac w 2027 roku jest pewny.

W ramach pierwszego z kontraktów – planowanych do ogłoszenia w 2022 roku – zostanie zmodernizowana linia od Somonina do Kartuz (nr 214). Prace na tej linii mają zakończyć się z początkiem 2024 r. Wówczas zostanie zmodernizowana w pełni linia Kartuzy – Glincz (nr 229) wraz ze stacją Kartuzy i budową nowej łącznicy.

Bajpas ma stanowić docelowo alternatywne połączenia Gdańska z Kartuzami – zgodnie z deklaracją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Zakończenie wszystkich prac na bajpasie to koniec 2022 r. Zakładane efekty będą po wybudowaniu mijanki w Dzierżążnie, modernizacji stacji Kartuzy i budowie nowej łącznicy. Te prace zakończą się z początkiem 2024 r., wraz z pracami na linii Somonino – Kartuzy (nr 214) – napisał rzecznik PKP PLK – Mirosław Siemieniec.

Znaczne opóźnienie prac oznacza, że na Pomorzu nie zostaną w tej perspektywie zrealizowane dwa z trzech dużych projektów. Prace na linii 202 na odcinku od Trójmiasta do Słupska zaledwie się rozpoczną, podobnie jak w wypadku linii 201.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5