Jak dotąd, w 2021 roku nie doczekaliśmy się zbyt wielu dużych przetargów organizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Największym z nich jest konkurs ofert dotyczący fragmentu linii 353 pod Olsztynem, która była już rewitalizowana w ubiegłych latach.
Chodzi o wzmocnienie nasypów na szlaku Naterki – posterunek odgałęźny Olsztyn Kortowo. Jak czytamy, zakres zamówienia dotyczy także robót torowych, przebudowy sieci trakcyjnej i usunięcia kolizji linii telekomunikacyjnej i linii potrzeb nietrakcyjnych. Wykonane będą strefy przejściowe z obu stron wiaduktu kolejowego zlokalizowanego w kilometrze 290,907.
W czasie prac dojdzie do zamknięcia jednego z przejazdów kolejowych na szlaku, ruch kolejowy będzie się odbywał po jednym z torów. Prace torowe mają na celu utrzymanie prędkości szlakowej 120 km/h na tym odcinku linii. Kryterium wyboru oferty jest w 100% cena. PKP PLK czeka na oferty wykonawców do 8 kwietnia 2021 roku. Na razie nie znamy budżetu zaplanowanego przez PKP PLK na to zadanie.
Jak zapewnia PKP Polskie Linie Kolejowe, kolejne przetargi ogłaszane będą sukcesywnie do wartości ok. 2 mld zł w pierwszym półroczu 2021 roku. Będą to ostatnie postępowania objęte Krajowym Programem Kolejowym. Więcej na temat kontrowersji dotyczących realizacji KPK
piszemy tutaj.