Od 20 czerwca będą kolejowe wakacyjne połączenia do Ustki - potwierdza PKP PLK.
PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że przygotowały kolejową trasę ze Słupska do Ustki - choć wydaje się, że raczej zrobił to
wykonawca inwestycji. Kończą się ostatnie jazdy zapoznawcze przewoźników. Gotowy jest nowy peron na stacji Ustka, który przyjmie od 20 czerwca wczasowiczów wybierających się nad morze pociągiem. Zmodernizowany obiekt jest wyższy, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Wyremontowana została zabytkowa wiata. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewniają bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano wygodne dojścia. W kolejnym etapie prac, dostępność na peron z pobliskiego wiaduktu zapewnią windy. Dla podróżnych przygotowano również lepszy standard podróży na a przystankach w Gałęzinowie, Strzelinku i Charnowie Słupskim - podaje PKP PLK.
Zadanie na linii Słupsk – Ustka, będzie kontynuowane. Wykonawca pracuje na stacji, m.in. na drugim peronie. Budowany jest nowy tor do przystanku Ustka Uroczysko. Prace nie będą wpływały na ruch wakacyjnych składów - zapewnia PKP PLK. To nie jest wcale pewne, bo według informacji "Rynku Kolejowego" na stacji
nie będzie możliwości przeprowadzenia manewrów. Będzie to możliwe na koniec roku, kiedy zaplanowano zakończenie inwestycji.
Trasa ze Słupska do Ustki jest częścią projektu przebudowy linii kolejowej nr 405 na odcinku Miastko – Słupsk – Ustka. W ramach inwestycji przebudowywanych jest łącznie 70 km linii w województwie pomorskim. Poprawi się komfort obsługi pasażerów na 18 przystankach i stacjach. Wzrost bezpieczeństwa zapewni wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowa 52 przejazdów kolejowo-drogowych i 12 obiektów inżynieryjnych. Pasażerowie zyskają bardziej komfortowe możliwości podróżowania. Pociągi będą mogły jechać z maksymalną prędkością do 100 km/h, co sprawi, że czas przejazdu między Szczecinkiem a Słupskiem skróci się o około 12 minut. Sprawny przejazd zapewni 21 nowych rozjazdów - podaje PLK.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa (km 104,515) – Słupsk – Ustka” o wartości 165 mln zł netto jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie dla tego projektu ze środków UE wynosi blisko 85 proc. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na czwarty kwartał 2019 r.