PKP PLK poprawia stan odcinka Kluczbork – Bierutów. To najgorzej utrzymana część linii nr 143, przeznaczonej do modernizacji.
O pracach wykonywanych w wakacje przez PKP PLK poinformował nas Czytelnik – zauważył on, że od 2 lipca PKP PLK wprowadziła ograniczenia z i tak bardzo niskiej prędkości 50 km/h do zaledwie 30 km/h w torze nr 1 na około 35 km linii kolejowej nr 143 na odcinku Kluczbork – Bierutów. – To skutkuje wydłużeniem czasu przejazdu o około 30 min – do aż 78 minut na 36-kilometrowym odcinku. Taka sytuacja utrzymała się przez miesiąc. Zdaniem Czytelnika przyczyną są liczne usterki toru nr 1 (popękane podkłady, braki mocowań szyn do podkładów, zanieczyszczona podsypka itp.).
Magdalena Janus z PKP PLK potwierdza, że przyczyną były prace utrzymaniowe na torze nr 1 na odcinku Kluczbork – Bierutów. – Na torze nr 2 na odcinku od Domaszowic do Namysłowa trwają obecnie prace związane z dostosowaniem urządzeń srk do jazdy dwukierunkowej. Zakończenie wszystkich prac planujemy na koniec sierpnia b.r. Na odcinku Namysłów – Bierutów przywrócono już prędkość 50 km/h. PLK zakończyła prace na odcinku Kluczbork – Wołczyn 3 sierpnia i przywróciła prędkość. – W następnej kolejności prace będą prowadzone w torze nr 1 szlaku Wołczyn – Domaszowice oraz Domaszowice – Namysłów – informuje Janus.
– Po zakończeniu wszystkich prac zostanie przywrócona prędkość rozkładowa na całym odcinku Kluczbork – Bierutów. Zmiany te zostaną uwzględnione we wrześniowej korekcie rozkładu jazdy – dodaje przedstawicielka PKP PLK.
Warto przypomnieć, że już na lata 2021–2023 zaplanowano modernizację linii 143 na odcinku Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów. Jej dokumentację
przygotowuje firma Systra.