Konsorcjum Idom i BBF przygotują projekt, który w następnej perspektywie budżetowej pozwoli na rewitalizację linii kolejowych pomiędzy Oświęcimiem, Tychami i Orzeszem.
PKP PLK
powtórzyła pod koniec ubiegłego roku przetarg na projekt „rewitalizacji linii kolejowych nr 140/169/179/885/138 dla połączenia: Orzesze Jaśkowice – Tychy – Baraniec – KWK Piast – Nowy Bieruń – Oświęcim”. Pierwotnie ten ciąg transportowy miał być naprawiony do 2023 roku, jednak inwestycja zostanie zrealizowana później. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione z braku ważnych ofert – o tym wszystkim
można przeczytać tutaj.
Kosztorys wynosił 21,72 mln zł brutto. W przetargu złożone zostały cztery oferty: Idom (21,7 mln zł brutto, czas realizacji 655 dni), Schuessler-Plan (24,5 mln zł, 655 dni), Solid-Rail (27 mln, 640 dni) oraz Multiconsult (17,2 mln 640 dni). Po aukcji elektronicznej najkorzystniejsza okazała się oferta Idom (w konsorcjum z BBF). Cena brutto po aukcji została obniżona do 12,798 mln złotych brutto. Wykonawca wprawdzie nie otrzymał żadnych punktów (z 20 możliwych) za dodatkowe wsparcie kluczowego personelu, ale oferta cenowa wystarczyła, żeby wygrać postępowanie. Zamówienie zostało udzielone pod koniec czerwca – dowiadujemy się z unijnego biuletynu zamówień publicznych.
Podpisanie umowy na projekt to dobra wiadomość. – To projekt, który na liście priorytetów województwa jest postawiony bardzo wysoko. Przewidujemy, że zadanie to uzyska dofinansowanie – zapewniał na początku roku przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, Janusz Berkowski (więcej na ten temat
można przeczytać tutaj).
Zadanie polega na opracowaniu projektów budowlanych wraz z kompletem uzgodnień, opracowaniu kompletu materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji lokalizacyjnych oraz pozwoleń na budowę (bez pozyskiwania decyzji), opracowaniu dokumentacji przetargowej na wybór wykonawcy robót budowlanych oraz uzyskanie pośrednich certyfikatów weryfikacji WE oraz pośrednich deklaracji weryfikacji WE wraz z dokumentacją techniczną.