PKP PLK ponawia nieudaną część ubiegłorocznego przetargu na prace na północnej obwodnicy GOP. Chodzi o przebudowę stacji Katowice Szopienice Północne.
W kwietniu ubiegłego roku PKP PLK
ogłosiły przetarg na wykonanie prac na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka za ponad 400 milionów złotych brutto. Pierwotnie projekt na liniach stanowiących północną obwodnicę kolejową GOP miał zostać zrealizowany do 2020 roku, ale opóźniło się przygotowanie dokumentacji. Nie był to koniec problemów.
Oferty w przetargu złożyło zaledwie trzech wykonawców. Ich wysokości nawet nie zbliżyły się do kosztorysu,
przekraczając go nawet dwukrotnie. Po kilku miesiącach zadumy, w styczniu PKP PLK
podniosła wartość inwestycji i podpisała umowę z Porr na zadanie nr 1, ale unieważniła zadanie nr 2; ofertę na te prace złożyła tylko Trakcja PRKiI, prawie dwukrotnie przekraczając oszacowany na 217 mln złotych budżet.
Teraz PLK ponawia przetarg na to zadanie, które obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót dla kompleksowej przebudowy stacji Katowice Szopienice Północne. Termin realizacji prac to aż 31 miesięcy, a inwestycja zakończy się prawdopodobnie dopiero w 2023 roku. O wyborze wykonawcy zadecyduje tylko cena.