Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PLK: Położono 7 kilometrów toru między Szczecinkiem a Białogardem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PLK: Położono 7 kilometrów toru między Szczecinkiem a Białogardem
Fot. facebook iSzczecinek.plPrace przy rewitalizacji linii 404
PKP Polskie Linie Kolejowe przesłały do redakcji „Rynku Kolejowego” obszerne wyjaśnienia dotyczące zakresu i sposobu realizacji prac na linii 404 między Szczecinkiem w Białogardem. Wskazywaliśmy na powolne przygotowania do realizacji tego zadania.

O naprawie linii 404, dla której wybrany bez przetargu ZRK DOM musiał poszukiwać podwykonawcy, pisaliśmy tutaj. 3 października PKP Polskie Linie Kolejowe przesłały obszerne wyjaśnienia, które rzucają więcej światła na realizację robót na linii. Publikujemy je w całości.

PKP PLK wyjaśnia

 „Linia kolejowa nr 404 na odcinku Szczecinek - Białogard jako element ciąg komunikacyjnego z Poznania/Piły do Kołobrzegu/Koszalina nie podlegała pracom modernizacyjnym od lat 80-tych ubiegłego wieku. Aktualny stan techniczny linii powoduje konieczność wprowadzania ograniczeń prędkości ze względu na zły stan nawierzchni.

W pierwotnym planie działań utrzymaniowych na 2024 rok zaplanowany był remont jedynie ok. 9 km odcinka i kontynuacja prac w kolejnych latach, co negatywnie wpłynęłoby na dostępność linii dla przewoźników i powtarzające się corocznie utrudnienia dla pasażerów.

Po przeglądzie budżetu na prace utrzymaniowo-naprawcze, zarząd PLK zdecydował o przeprowadzeniu prac na całym 52-kilometrowym odcinku w okresie od września do grudnia 2024.

W związku z bardzo złym stanem podkładów na tej linii, odpowiednio dostosowana została technologia sposobu ich wymiany. Dzięki temu po zakończeniu prac możliwe będzie osiągnięcie na linii parametrów, zapewniających sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów oraz likwidacja ograniczeń prędkości. Ze względu na potrzebę zapewnienia finansowania dla szerszego zakresu prac, wybór wykonawcy mógł nastąpić w drugiej połowie sierpnia. Nie wpływa to na termin zakończenia zasadniczych prac i przywrócenia ruchu pociągów na linii, który zgodnie z deklaracją wykonawcy planowany jest w połowie grudnia br.

Mając na uwadze duży zakres zadań na linii kolejowej nr 404, Centrala PLK S.A. stale monitoruje status ich realizacji. Na bieżąco rozwiązywane są problemy z logistyką dostaw materiałowych i inne wyzwania, które pojawiają się w trakcie zadania. Wykonawca zakończył dostarczanie na plac budowy szyn niezbędnych do wykonania całego zadania, a także ok. 55,5 tys. podkładów i 64 tys. ton tłucznia. Ponadto wykonawca zdemontował ponad 12 km oraz ułożył ok. 7 km toru. Wg aktualnego stanu, prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez wykonawcę i zostaną zakończone do połowy grudnia.

Na linii kolejowej nr 281 na odcinku Krotoszyn - Koźmin Wielkopolski wykonawca do tej pory przygotował koncepcję realizacji inwestycji wraz z określeniem faz i harmonogramu prowadzenia robót, wykonał punktowe oczyszczanie tłucznia w lokalizacjach nie wymagających wymiany podsypki oraz dostarcza na plac budowy niezbędne materiały, m.in. blisko 900 ton szyn oraz ok. 4000 ton tłucznia. Rozebrano już także blisko 1 km torów.

W trakcie plan przygotowawczych podjęliśmy decyzję o zmianie parametrów na remontowanym fragmencie linii - zamiast wcześniej planowanych 120 km/h, planowane jest podwyższanie prędkości do 140 km/h. Wymagało to dodatkowych uzgodnień oraz ekspertyz, m.in. obiektów inżynieryjnych. Jednocześnie nie było już możliwości zmiany terminu zamknięć torowych, które zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy. Zgodnie z deklaracją wykonawcy zakończenie etapu prac, umożliwiającego wznowienie ruchu pociągów, planowane jest do 7 grudnia.

ZRK DOM jest profesjonalną spółką realizującą usługi w zakresie robót budowlanych, związanych z modernizacją i remontami linii kolejowych. Spółka posiada zarówno wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę oraz sprzęt. Ze względu na duży zakres robót do wykonania na obu liniach wykonawca, aby przeprowadzić prace sprawniej, zatrudnia podwykonawców. W przypadku obu zadań, wykonawca nie zlecił podwykonawstwa w stopniu większym niż 50% wartości umowy, co jest wewnętrznym wymogiem w ramach Grupy Kapitałowej PKP PLK. W przypadku prac na LK404 jest to: 16%, a przypadku prac na LK281 jest to 29%.”

Realizacja prac w Szczecinku na filmie

Lokalny portal iszczecinek.pl pokazał 2 października jak wygląda realizacja prac w obrębie miasta. Poniżej film.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wyborski (PKP PLK): Trakcja musi być samodzielna. Wiele scenariuszy na stole

Infrastruktura

Wyborski (PKP PLK): Trakcja musi być samodzielna. Wiele scenariuszy na stole

Łukasz Malinowski 15 listopada 2024

Prezes PLK SA o projektach finansowanych z KPO

Prawo i polityka

Prezes PLK SA o projektach finansowanych z KPO

Łukasz Malinowski 31 października 2024

Bydgoszcz Fordon do odbudowy. Kiedy rozpoczęcie prac?

Infrastruktura

Bydgoszcz Fordon do odbudowy. Kiedy rozpoczęcie prac?

Daniel Siwak 28 października 2024

Podwykonawcy liczą na aktywne PKP PLK

Infrastruktura

Podwykonawcy liczą na aktywne PKP PLK

Informacja prasowa partnera 28 października 2024

Kubicki: Przed nami 12 lat cyfrowej transformacji PKP PLK

Infrastruktura

Kubicki: Przed nami 12 lat cyfrowej transformacji PKP PLK

Łukasz Malinowski, wsp. Roman Czubiński 30 października 2024

Budimex o Forum Inwestycyjnym PKP PLK

Infrastruktura

Budimex o Forum Inwestycyjnym PKP PLK

Łukasz Malinowski 21 października 2024

Zobacz również:

Wyborski (PKP PLK): Trakcja musi być samodzielna. Wiele scenariuszy na stole

Infrastruktura

Wyborski (PKP PLK): Trakcja musi być samodzielna. Wiele scenariuszy na stole

Łukasz Malinowski 15 listopada 2024

Prezes PLK SA o projektach finansowanych z KPO

Prawo i polityka

Prezes PLK SA o projektach finansowanych z KPO

Łukasz Malinowski 31 października 2024

Bydgoszcz Fordon do odbudowy. Kiedy rozpoczęcie prac?

Infrastruktura

Bydgoszcz Fordon do odbudowy. Kiedy rozpoczęcie prac?

Daniel Siwak 28 października 2024

Podwykonawcy liczą na aktywne PKP PLK

Infrastruktura

Podwykonawcy liczą na aktywne PKP PLK

Informacja prasowa partnera 28 października 2024

Kubicki: Przed nami 12 lat cyfrowej transformacji PKP PLK

Infrastruktura

Kubicki: Przed nami 12 lat cyfrowej transformacji PKP PLK

Łukasz Malinowski, wsp. Roman Czubiński 30 października 2024

Budimex o Forum Inwestycyjnym PKP PLK

Infrastruktura

Budimex o Forum Inwestycyjnym PKP PLK

Łukasz Malinowski 21 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5