PKP PLK podpisały umowę za blisko 9 mln zł na rozbudowę i wydłużenie przejścia pod peronami stacji. Sama stacja także przejedzie kompleksową modernizację.
Przedłużenie przejścia podziemnego, które w tej chwili prowadzi z hali dworca do peronu 2, było oczekiwane od 40 lat. Dzięki wydłużeniu go do powstającego za peronem 2 (w ramach przebudowy stacji pojawi się też peron 3) dworca autobusowego, powstanie kompletny węzeł komunikacyjny.
Zadanie „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” zrealizuje firma Mosty Gdynia s.c. za kwotę 8,8 mln zł netto. Inwestycja jest dofinansowana ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac planowane jest w IV kwartale br.
Przedłużenie przejścia podziemnego to pierwszy etap modernizacji stacji Słupsk. W styczniu 2022 Polskie Linie Kolejowe
ogłosiły przetarg na modernizację całej stacji. Nie znamy na razie jej wykonawcy. Wiadomo jednak, że na peronach zostaną zachowane i odrestaurowane zabytkowe wiaty oraz kioski, podkreślające historyczny charakter stacji, pojawi się też nowoczesny system informacji pasażerskiej, a perony zostaną mocno podwyższone).
Prace na stacji planowane są w ramach zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”, w ramach dwóch perspektyw finansowych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ) oraz Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS). Szacowana wartość prac na stacji to kilkaset mln zł.