Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Pociągi wracają na linię Goleszów - Cieszyn [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Po 9 latach pociągi znów pojadą po linii Skoczów – Goleszów – Cieszyn. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. kosztowała 460 mln zł i została dofinansowana ze środków unijnych w ramach RPO województwa śląskiego. Remont ma zbliżyć turystyczną perełkę województwa śląskiego do stolicy województwa.

Po 9 latach od zawieszenia ruchu pasażerskiego znów możliwe stanie się podróżowanie pociągiem z Goleszowa do Cieszyna. Odcinek ten pociągi Kolei Śląskich pokonają w 11-12 minut, natomiast przejazd z Katowic do Cieszyna przez Skoczów i Goleszów potrwa 94 minuty (z przesiadką w Skoczowie). Będzie 7 par pociągów Kolei Śląskich na tej trasie. Wciąż będziemy mogli pojechać do Katowic także przez Zebrzydowice.

– Zmiana nie tylko istotnie rozszerzy regionalną ofertę przewozową KŚ (zgodnie z oczekiwaniami podróżnych dot. szybkiego dojazdu do Katowic), ale także pozytywnie wpłynie na ruch transgraniczny (o co również prosili pasażerowie) – poinformowały Koleje Śląskie.

Co zbudowano od nowa?

W stacji Cieszyn przebudowano dwa perony, które podwyższono i wyposażono w wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne. Nawierzchnia peronów jest antypoślizgowa. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się korzystają z pochylni. Już wcześniej samorząd przebudował dworzec w Cieszynie, który stał się genialnym węzłem transportowym (tuż obok torów działa dworzec autobusowy). Przebudowano także przystanki Skoczów Bładnice, Goleszów Górny, Bażanowice, Cieszyn Uniwersytet (dawniej Mnisztwo). Ten ostatni został przesunięty około 1,5 km i znajduje się teraz w dogodniejszej dla uczniów i studentów lokalizacji.

Na całym szlaku Goleszów – Cieszyn wymieniono prawie 10 km toru i sieci trakcyjnej. Pociągi pojadą z prędkością do 80 km/h. Przebudowa objęła 11 przejazdów kolejowo-drogowych i 2 przejścia dla pieszych wraz z urządzeniami zabezpieczającymi. Zostało zrewitalizowanych lub przebudowano prawie 40 obiektów inżynieryjnych.

Przez Goleszów do Wisły w grudniu

Inwestycja jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe także na odcinku Bronów (Chybie) – Wisła Głębce. Pociągi kursują po nowym torze od Bronowa do Skoczowa, a pasażerowie wsiadają i wysiadają z pociągu na nowym przystanku Skoczów Bajerki oraz przebudowanych peronach na stacjach Pierściec i Skoczów, a także na przystankach Chybie Mnich i Zaborze. Prace na trasie Goleszów – Wisła Głębce zakończą się w listopadzie.

Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce” to prawie 460 mln zł, z czego 85% jest dofinansowane w ramach unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.

O rozkładzie jazdy pociągów, cenach biletów na nowej trasie oraz o sposobie obsługi Cieszyna piszemy więcej w tekście "Znamy godziny odjazdów i ceny biletów na pociągi Cieszyn – Skoczów i Cieszyn – Katowice".
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5