fot. Piotr Hamarnik/PKP PLKStacja Ostrowiec Świętokrzyski
W przyszłym miesiącu otwarty dla ruchu ma zostać kolejny odcinek linii kolejowej nr 25 po modernizacji. Na przeszło 40-kilometrową trasę Ostrowiec Świętokrzyski – Dwikozy wracają pociągi IC „San” i „Witos”. W kierunku Sandomierza pasażerowie nadal będą przewożeni autobusową komunikacją zastępczą.
Trwa bardzo opóźniona modernizacja linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. Prace miały zakończyć się pierwotnie w 2022 r., ale termin finalizacji inwestycji był wielokrotnie przekładany. Aktualne założenia mówią, że zadanie zostanie sfinalizowane w połowie 2025 r. Póki co pasażerowie muszą liczyć się z koniecznością przesiadki do autobusowej komunikacji zastępczej.
Skróci się odcinek obsługiwany autobusem
Aktualnie autobusy kursują w zamian za pociągi IC „San” i „Witos” z Warszawy do Przemyśla na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz. Pomiędzy Ostrowcem a Skarżyskiem ruch jest zaś prowadzony po zmodernizowanym torowisku. Za kilka tygodni otwarty ma zostać drugi fragment – od Ostrowca Świętokrzyskiego do stacji Dwikozy. Od 10 listopada kursy PKP Intercity będą realizowane w relacjach Warszawa – Dwikozy i Sandomierz – Przemyśl, a pomiędzy Dwikozami i Sandomierzem podróżni w dalszym ciągu będą korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej.
– Zmiany zostały wcześniej zaplanowane i ustalone z przewoźnikiem – mówi Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Uruchomienie przewozów ma być możliwe, bo w końcowej fazie jest modernizacja samej stacji Dwikozy i mostu nad Trześniówką. W Dwikozach budowana jest sieć trakcyjna, trwają też roboty związane z uruchomieniem łączności i systemów sterowania ruchem kolejowym.
Odbiór techniczny stacji jeszcze w październiku
– W ostatnim tygodniu października zaplanowaliśmy odbiory, a następnie infrastruktura zostanie udostępniona przewoźnikom do jazd zapoznawczych – zapowiada nasz rozmówca. W połowie grudnia tego roku przejezdny ma stać się kolejny zmodernizowany fragment: od Zalesia Gorzyckiego do Sandomierza. Wartość wszystkich prac na całym odcinku Skarżysko – Sandomierz to niemal 677 mln zł netto.
Zadanie jest prowadzone dzięki dofinansowaniu z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. – Inwestycja obejmuje przebudowę przeszło 105 km torów, budowę 35 peronów i modernizację 108 obiektów inżynieryjnych – wylicza Piotr Hamarnik. 41-kilometrowy odcinek Ostrowiec – Dwikozy pociąg pospieszny pokona w 33 minuty (prędkość będzie podniesiona do 100 i 120 km/h). Na razie trasa nie będzie wykorzystywana w ruchu regionalnym.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.