Konsorcjum El-IN i Torkol złożyło najtańszą ofertę w przetargu na a rewitalizację linii kolejowej nr 151 na odcinku Krzyżanowice – Chałupki, natomiast Skanska w przetargu na linię 149 na odcinku Knurów- Leszczyny. To fragmenty ważnych szlaków dla ruchu towarowego.
PKP Polskie Linie Kolejowe podały informację o otwarciu ofert w przetargu na rewitalizację linii Krzyżanowice – Chałupki. Zarządca infrastruktury zamierza przeznaczyć na tę inwestycję 35,67 mln zł brutto. W przetargu brane są pod uwagę kryteria ceny, terminu realizacji, okresu gwarancji i skrócenie realizacji robót. Poniżej przedstawiamy listę ofert wraz z wartościami netto:
1. EL-IN i Torkol wartość oferty – 24,2 mln zł netto
2. Swietelsky Rail – 25,8 mln zł
3. Porr Polska – 27,3 mln zł
4. Trakcja PRKiI –27,9 mln zł
5. Dolkom i TOR – 28,5 mln zł
6. Colas Rail – 28,4 mln zł
7. Infra Silesia – 29,6 mln zł
8. Schweerbau i SBM – 30,1 mln zł
9. ZUE – 30,2 mln zł
10. OHL – 33,9 mln zł
11. Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury w Krakowie – 38,1 mln zł
Colas Rail zadeklarował termin realizacji na dzień 30.10.2017 natomiast pozostali oferenci 30.11.2017. Zadeklarowany okres gwarancji przez konsorcjum EL-IN i Torkol to 84 miesiące a w pozostałych ofertach 72 miesiące.
Z kolei w przetargu na rewitalizację linii 149 na odcinku Knurów – Leszczyny również wpłynęło 11 ofert. Na tę inwestycję PLK planuje wydać 36,9 mln zł brutto. Lista ofert w tym przetargu jest następująca:
1. Skanska – 24,9 mln zł
2. ECO-Baza – 25,4 mln zł
3. Porr Polska – 25,8 mln zł
4. Swietelsky Rail – 26,4 mln zł
5. TOR – 27,38 mln zł
6. Trakcja PRKiI 27,4 mln zł
7. EL-IN – 27,6 mln zł
8. Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury w Krakowie – 27,8 mln zł
9. Infra Silesia 29,9 mln zł
10. Schweerbau – 30,2 mln zł
11. Colas Rail – 30,7 mln zł
Deklarowany termin realizacji przez Skanskę i Eco-Bazę to 30.10.2017 a przez pozostałych oferentów 30.11.2017. TOR deklaruje 120 miesięcy gwarancji, EL-IN 84 miesiące, a pozostali oferenci 72 miesiące.
Rozpoczęcie prac na odcinku Krzyżanowice – Chałupki i Knurów – Leszczyny planowane jest jeszcze w tym roku, zakończenie pod koniec 2017 r. Rewitalizacja obu odcinków pozwoli przywrócić parametry techniczne infrastruktury kolejowej i podwyższenie poziomu bezpieczeństwa przewozów towarowych. Więcej o inwestycjach w modernizację szlaków towarowych na Śląsku pisaliśmy na Rynku Kolejowym
tutaj.