Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK ogłosiło przetarg na modernizację linii od Wawra do Otwocka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK ogłosiło przetarg na modernizację linii od Wawra do Otwocka
Fot. PKP PLKPrzystanek Warszawa Międzylesie
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na nowe tory i nowoczesne przystanki między przystankami Warszawa Wawer a Otwockiem.

4 października PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły długo oczekiwany przetarg na wyłonienie wykonawcy prac na linii kolejowej między Warszawą Wawer a Otwockiem. W ramach jednej z najważniejszych inwestycji dla aglomeracji planowane jest rozdzielenie ruchu pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych.

W ramach projektu zlikwidowane zostaną cztery przejazdy kolejowe, a zamiast nich powstaną tunele. Stanie się tak w Radości na ul. Panny Wodnej, w Falenicy na ul. Walcowniczej – Bystrzyckiej, w Józefowie na ul. Cichej – Matejki, zaś wiadukt drogowy powstanie na granicy Warszawy i Józefowa na ul. Werbeny – Brucknera.

Ekrany wzdłuż torów i nowe przejścia podziemne

Przebudowanych zostanie osiem przystanków, w tym w Aninie, Międzylesiu, Radości, Miedzeszynie, Michalinie, Świdrze i Józefowie oraz stacja w Falenicy. Pojawią się tam nowoczesne systemy informacji pasażerskiej, łącznie powstanie 20 nowych przejść podziemnych, w tym sześć z nich w lokalizacjach wyznaczonych wspólnie z lokalnymi samorządami. Przebudowane zostanie istniejące przejście na stacji w Falenicy.

Ponadto PLK przebuduje most kolejowy na rzece Świder i wybuduje nowy. Przy linii pojawią się ekrany akustyczne porośnięte zielenią. Umowy z wykonawcami będą podpisywane w 2025 roku, cała inwestycja ma potrwać do 2028 roku. Jej szacowana wartość to 1,8 mld zł. Inwestycja ubiega się o współfinansowanie w ramach FENIKS.

Kolejny etap prac na linii otwockiej

To kolejny etap modernizacji linii otwockiej. W ramach zadania realizowanego między Warszawą Wschodnią a Wawrem, za 422 mln zł netto, zmodernizowano przystanki: Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Gocławek, stację Warszawa Wawer oraz zbudowano nowy przystanek Warszawa Grochów. Między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer rozdzielony już jest ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK: Rozmawiamy o elektryfikacji linii do Malhowic i Krościenka z UZ

Infrastruktura

PLK: Rozmawiamy o elektryfikacji linii do Malhowic i Krościenka z UZ

Kasper Fiszer 04 października 2024

Zabytkowe przystanki na linii otwockiej nie muszą zniknąć

Infrastruktura

Zabytkowe przystanki na linii otwockiej nie muszą zniknąć

Gazeta Wyborcza, 2 marca 2010 02 kwietnia 2010

Pikieta w obronie wiat na linii otwockiej

Infrastruktura

Pikieta w obronie wiat na linii otwockiej

TVN Warszawa, 8 kwietnia 2010 09 kwietnia 2010

Dziś debata o przyszłości przystanków na linii otwockiej

Warte uwagi

Dziś debata o przyszłości przystanków na linii otwockiej

Gazeta Wyborcza, 19 kwietnia 2010 19 kwietnia 2010

Zabytkowe wiaty w rejestrze zabytków?

Infrastruktura

Zabytkowe wiaty w rejestrze zabytków?

Gazeta Wyborcza, 20 kwietnia 2010 20 kwietnia 2010

Wiaty z linii otwockiej w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Wiaty z linii otwockiej w rejestrze zabytków

Mazowieckie Wojewódzki Konserwator Zabytków, 5 lipca 2010 05 lipca 2010

Zobacz również:

PLK: Rozmawiamy o elektryfikacji linii do Malhowic i Krościenka z UZ

Infrastruktura

PLK: Rozmawiamy o elektryfikacji linii do Malhowic i Krościenka z UZ

Kasper Fiszer 04 października 2024

Zabytkowe przystanki na linii otwockiej nie muszą zniknąć

Infrastruktura

Zabytkowe przystanki na linii otwockiej nie muszą zniknąć

Gazeta Wyborcza, 2 marca 2010 02 kwietnia 2010

Pikieta w obronie wiat na linii otwockiej

Infrastruktura

Pikieta w obronie wiat na linii otwockiej

TVN Warszawa, 8 kwietnia 2010 09 kwietnia 2010

Dziś debata o przyszłości przystanków na linii otwockiej

Warte uwagi

Dziś debata o przyszłości przystanków na linii otwockiej

Gazeta Wyborcza, 19 kwietnia 2010 19 kwietnia 2010

Zabytkowe wiaty w rejestrze zabytków?

Infrastruktura

Zabytkowe wiaty w rejestrze zabytków?

Gazeta Wyborcza, 20 kwietnia 2010 20 kwietnia 2010

Wiaty z linii otwockiej w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Wiaty z linii otwockiej w rejestrze zabytków

Mazowieckie Wojewódzki Konserwator Zabytków, 5 lipca 2010 05 lipca 2010

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5