Pomimo że do zakończenia modernizacji linii nr 8 na odcinku Warka – Radom jest jeszcze daleko, już teraz Polskie Linie Kolejowe poszukują wykonawcy systemu ERTMS/ETCS na niej.
Jak czytamy w specyfikacji ogłoszonego niedawno przetargu, przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i zabudowa systemu ERTMS/ETCS na linii kolejowej nr 8 w ramach modernizacji linii kolejowej nr 8 na odcinku Warka – Radom, obejmującego dwa obszary LCS: Warszawa Okęcie i Radom. Oferty w przetargu można składać do 20 sierpnia.
Wykonawca wybrany przez PKP PLK musi udowodnić, że w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert zaprojektował, zbudował i przekazał do eksploatacji system ERTMS/ETCS poziomu 2. łącznie z Centrum Sterowania Radiowego i powiązał to z GSM-R. Kryteria wyboru ofert to: termin realizacji (30%), doświadczenie personelu wykonawcy (10%) i cena (60%).
ETCS/ERTMS ma działać na ponad 92 kilometrach linii od stacji Warszawa Okęcie do stacji Radom. Wykonawca będzie musiał uruchomić urządzenia maksymalnie do końca 2023 roku. System pozwoli na poprawę poziomu bezpieczeństwa w pociągach, gdzie zespół trakcyjny lub lokomotywa wyposażona jest w urządzenia ETCS (obecnie mają je tutaj wyłącznie lokomotywy PKP Intercity, jednak wciąż po linii przejeżdża tylko jedna para pociągów tego przewoźnika). Pozwoli też na kursowanie pociągów w pojedynczej obsadzie maszynisty z prędkością 160 km/h.
Więcej na temat modernizacji linii radomskiej
piszemy tutaj.