Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK odpowiadają w sprawie linii nr 355

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-06-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK odpowiadają w sprawie linii nr 355
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowezdjęcie ilustracyjne
PKP PLK twierdzą, że remont linii kolejowej nr 355 jest niezbędny aby utrzymać obecne parametry szlaku. Bez jego wykonania na trasie musiałyby się pojawić ograniczenia prędkości, co wpłynęłoby na atrakcyjność przewozów pasażerskich. Spółka przypomniała też o zwiększeniu dostępności do kolei poprzez modernizację peronów.

Kilka dni temu opublikowaliśmy tekst dotyczący planowanej inwestycji na północnym odcinku linii kolejowej nr 355. Można go znaleźć tutaj.

Teraz do tekstu postanowił odnieść się inwestor całego zadania, a więc PKP PLK, który przesłał nam oświadczenie w sprawie tej linii. Publikujemy je w całości poniżej.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie zgadzają się ze stanowiskiem Pana Piotra Malepszaka, że dopóki nie ma żadnych ograniczeń prędkości na linii kolejowej (w tym przypadku linii 355 Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie, na odcinku wielkopolskim) nie ma też potrzeby przeprowadzenia prac remontowych. Takie twierdzenie świadczy o braku zrozumienia zasad utrzymania i eksploatacji linii kolejowych.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą stałą diagnostykę linii kolejowych właśnie w tym celu, aby była możliwość podejmowania działań naprawczych wyprzedzająco. Badania defektoskopowe wykazały liczne miejsca z wadami, zagrożone pęknięciami szyn. Efektem niepodjęcia przez PLK SA właściwych działań wyprzedzających skutkowałoby w perspektywie kilku miesięcy wprowadzeniem licznych organiczeń prędkości, wydłużeniem czasu przejazdu i pogorszeniem oferty handlowej. W takim przypadku planowanie jedynie bieżących prac utrzymaniowych, o których jest mowa w artykule było by niewystarczające.

Dążymy do tego aby nie dopuścić do powstawania ograniczeń prędkości. W tym konkretnym przypadku, na linii kolejowej numer 355, eksploatowane są szyny z roku 1987, które do chwili obecnej przeniosły obciążenie blisko wartości granicznych na poziomie 500 tera gram (ostatnia naprawa główna toru na linii 355 była wykonana pod koniec lat 80-tych ubiegłego wieku).

Ponadto należy pamiętać, że zaplanowane przez PLK SA prace skupią się także m.in. na poprawie dostępności do kolei poprzez przebudowę peronów i dostosowanie ich do obecnych standardów. To w perspektywie może bardziej zachęcić mieszkańców regionu do korzystania z kolei i przełoży się na większą częstotliwość kursowania pociągów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

100 mln za remont linii kolejowej w dobrym stanie

Infrastruktura

Niedokończone inwestycje, pozostawione ograniczenia

Komentarze

Pociągi nie przyspieszyły na linii 355

Infrastruktura

Pociągi nie przyspieszyły na linii 355

Jakub Madrjas 21 maja 2017

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

100 mln za remont linii kolejowej w dobrym stanie

Infrastruktura

Niedokończone inwestycje, pozostawione ograniczenia

Komentarze

Pociągi nie przyspieszyły na linii 355

Infrastruktura

Pociągi nie przyspieszyły na linii 355

Jakub Madrjas 21 maja 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5