Narodowy zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na projekt przebudowy infrastruktury pasażerskiej stacji Jaworzyna Śląska na linii nr 274.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji peronów, wiat peronowych oraz przejścia pod torami w stacji Jaworzyna Śląska. Zadanie ma zostać wykonane w ramach modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław–Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra.
Opracowanie dokumentacji projektowej na realizację robót związanych z przebudową peronów nr 1, 2 i 3, rewitalizacją wiat peronowych oraz przejścia pod torami w km 48,135 linii 274 ma zawierać uzgodnienia, opinie, warunki, wymagania i postanowienia wraz z uzyskaniem wymaganych decyzji administracyjnych. Na to wszystko wykonawca będzie miał czas do początku grudnia przyszłego roku.
Zamówienie przewidziane jest do finansowania w 2015 r. z Funduszu Kolejowego. Projekt jest ujęty w Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych (WPIK) do roku 2015. Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (90 proc.) i okresu gwarancji (10 proc.). To drugie kryterium jest dość zaskakujące w przypadku dokumentacji projektowej. Otwarcie ofert ma nastąpić pod koniec stycznia, a podpisanie umowy – do końca marca.
Tymczasem od kwietnia trwa przebudowa dworca w Jaworzynie Śląskiej. Według zapewnień PKP dworzec po remoncie ma być bezpieczny, komfortowy i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Otwarcie według harmonogramu ma nastąpić wiosną przyszłego roku. Na odnowione perony, tunel i wiaty trzeba będzie poczekać minimum dwa lata.