PKP PLK otworzyła pierwszy z odbudowanych przystanków, które przebudowuje na linii nr 73 z Kielc do Buska. Oferta połączeń kolejowych pozostaje jednak poniżej zalecanego przez UTK minimum –cztery pary pociągów dziennie i tylko trzy w weekendy.
W październiku ubiegłego roku PK PLK
ogłosiły przetarg na odbudowę peronów w Dębskiej Woli i Włoszczowicach oraz podwyższenie peronu Małogoszczu woj. świętokrzyskim. Inwestycja w tych trzech punktach będzie kosztować PLK łącznie 10,7 mln złotych. Widać już pierwszy efekt tych prac.
Jak poinformował zarządca infrastruktury, od niedzieli 12 czerwca w Dębskiej Woli w gminie Morawica ponownie zatrzymują się pociągi regionalne – po 17 latach przerwy. Prace w tym miejscu będą kontynuowane do jesieni – wykonawca zainstaluje wiatę chroniącą przed opadami, ekologiczne oświetlenie LED i stojaki rowerowe. Gotowy peron będzie dostępny dla osób o ograniczonej mobilności.
Od 30 czerwca pociągi regionalne wrócą także na stację Włoszczowice. Tam również jest nowa nawierzchnia i oznakowania, a peron będzie w pełni gotowy jesienią – podaje PLK.
Na linii nr 61 Kielce – Częstochowa wykonawca przygotowuje się do rozpoczęcia trzeciego zlecenia z kontraktu - od września prac na stacji Małogoszcz w powiecie jędrzejowskim. PKP Polskie Linie Kolejowe 10 czerwca podpisały też umowę z wykonawcą modernizacji peronu na stacji w Rykoszynie w pobliżu Kielc. Zakończenie prac na obu stacjach zaplanowano na przyszły rok.
Na linii nr 73 Kielce – Busko-Zdrój także zaplanowano kolejne inwestycje. PLK ogłosiły przetarg na modernizację peronów na stacji Nida oraz przystankach Brzeziny, Kije, Stawiany Pińczowskie i Grochowiska. Poza modernizacją peronów, zakres zamówienia obejmuje także budowę parkingów oraz przebudowę torów i sieci trakcyjnej. Prace zaplanowano do końca przyszłego roku, co pozwoli na pełną realizację założeń Programu Przystankowego w województwie świętokrzyskim – podsumowuje PKP PLK. Na liście podstawowej Programu Przystankowego w województwie jest 9 lokalizacji.
Niestety, przygotowana przez samorząd województwa oferta przewozowa na linii Kielce – Busko-Zdrój wciąż jest poniżej minimum. Urząd Transportu Kolejowego podkreśla, że niezależnie od trasy liczba par pociągów regionalnych
nie powinna być niższa niż 8 w ciągu doby. Z nowych, wartych miliony złotych peronów w Dębskiej Woli czy Włoszczowicach w dni robocze odjadą jednak tylko po cztery pociągi do Kielc oraz Buska, a w weekend – zaledwie trzy.