Prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez PKP Polskie Linie Kolejowe przepisów bezpieczeństwa na części linii kolejowej nr 203 Tczew - Kostrzyn. Jak sprawdził UTK, znaki drogowe nie były właściwie utrzymywane, przez co maszyniści nie mogą ich odczytać.
Naruszenie przepisów dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury kolejowej w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego, polegało na braku wyposażenia części linii kolejowej nr 203 Tczew - Kostrzyn, w widoczne w każdych warunkach atmosferycznych znaki i sygnały drogowe, informujące maszynistę o kilometrażu linii. Zarządca infrastruktury utrzymywał znaki drogowe na poziomie niegwarantującym ich czytelności oraz widoczności z kabiny maszynisty w każdych warunkach atmosferycznych, co wiązało się z brakiem możliwości określenia przez maszynistę dokładnego miejsca obowiązywania ograniczeń stałych i doraźnych podawanych przez dyżurnych ruchu w rozkazach.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego jednocześnie nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, poprzez przywrócenie pełnej widoczności na znakach drogowych kilometrowych i hektometrowych, rozmieszczonych wzdłuż linii kolejowej, w celu spełnienia warunków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów, wyznaczając termin usunięcia nieprawidłowości do dnia 15 lipca 2013 roku.Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
W związku ze stwierdzeniem zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego na linii 203, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego zobowiązał zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do wprowadzenia ograniczeń eksploatacyjnych, zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego.