Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK modernizują trasę Łódź Kaliska – Zduńska Wola

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK modernizują trasę Łódź Kaliska – Zduńska Wola
fot. PKP PLKzdjęcie ilustracyjne
Na stacji Zduńska Wola trwa przebudowa peronów w ramach prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe rewitalizacji trasy do Łodzi Kaliskiej. Na odcinku Łask – Zduńska Wola postępuje wymiana torów i sieci trakcyjnej. Efektem będzie lepsza obsługa pasażerów, wzrost bezpieczeństwa oraz możliwość szybszej jazdy pociągów. Wartość inwestycji wynosi ponad 290 mln zł.

Od czerwca na stacji Zduńska Wola rozebrano już trzy z czterech peronów. Modernizowany jest układ stacyjny. Zdemontowano tory nr 2 i 4. Trwa przekładanie podziemnych instalacji energetycznych i telekomunikacyjnych oraz przygotowanie nawierzchni pod nowe tory.

Po ukończeniu modernizacji perony na stacji będą wyższe, wyposażone w nowe wiaty, ławki oraz gabloty informacyjne. W Zduńskiej Woli dojście do pociągów zapewni nowe przejście podziemne na wysokości dworca, które połączy obie strony stacji.

Równocześnie postępuje wymiana jednego toru między Łaskiem a Zduńską Wolą. Na ok. 10 km odcinku zdemontowano szyny, podkłady i sieć trakcyjną. W stacji Łask od września rozpoczęła się rozbiórka toru nr 2. W rejonie przystanku Gajewniki postępuje wzmacnianie podtorza. Przebudowywane są wiadukty i przepusty. Od grudnia pociągi na odcinku Łask – Zduńska Wola pojadą po nowym torze, a prace przeniosą się na drugi tor. Zakończenie robót nastąpi w kwietniu 2019 roku.

W kolejnym etapie prace obejmą odcinki: Łódź Kaliska – Lublinek oraz Pabianice – Dobroń. W ostatniej fazie projektu planuje się prace na szlaku Lublinek – Pabianice. Zakończenie inwestycji nastąpi w III kwartale 2020 roku.

Sprawne przejazdy pociągów towarowych

W trakcie prac między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą składy towarowe mają zapewnione dogodne przejazdy na linii nr 14. W maju br. PLK wybudowały 4 rozjazdy na tymczasowym posterunku odgałęźnym Dobroń. Dzięki temu odcinek Pabianice – Łask został podzielony na dwa: Pabianice – Dobroń i Dobroń – Łask. Mijanie się pociągów w Dobroniu pozwoliło m.in. na zachowanie przepustowości dla ciężkich pociągów w ważnym korytarzu transportowym łączącym Morze Bałtyckie i Morze Północne.

Szybsze podróże z Łodzi do Zduńskiej Woli i Sieradza

Po modernizacji 42-kilometrowego odcinka linii nr 14 prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h. Pozwoli to na skrócenie czasu podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem o ok. 15 minut.

Na stacjach i przystankach: Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń oraz Kolumna przebudowane zostaną perony, które zyskają nowe wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie. Na stacjach Pabianice i Zduńska Wola powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wygodne dojście do pozostałych przystanków zapewnią pochylnie.

Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewni wymiana torów i sieci trakcyjnej. Przebudowa 35 przejazdów podniesie poziom bezpieczeństwa podróży - 13 z nich zostanie wyposażone w nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. W ramach inwestycji PLK wymienią również ponad 60 rozjazdów.

Na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowanych i wyremontowanych zostanie 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów. Bezpieczniejsze podróże zapewni również komputerowy system sterowania ruchem. Filmem opisujący zakres i efekty inwestycji można obejrzeć tutaj.

Projekt pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” jest współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5